A Lidl Magyarország hazánk legnagyobb borexportőre: 31 millió palack bort értékesített külföldön az elmúlt 5 évben

Lidl Magyarország Hirdetés
2019.09.26. 10:36 Módosítva: 2019.09.26. 15:30
Ezt a cikket a(z) Lidl Magyarország, nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A Lidl Magyarország több mint 13 milliárd forint értékben juttatott el 31 millió palack bort a külpiacokra, ezáltal támogatva a magyar bortermelőket. A Lidl Wine Expo Hungary nevű rendezvénysorozatnak köszönhetően a kisebb családi pincészetektől a nagyobb beszállítókig mindenki lehetőséget kap arra, hogy a külföldi piacokra lépjen. A szeptember 30-án induló Magyar szüreti héten pedig meg is kóstolhatjuk a Lidlben kapható hazai borokat: több mint 50-féle bor szerepel a kínálatban, melyeket akár kedvezőbb áron is meg vehetünk a szüreti borcsomag akció keretében.

A Lidl Magyarország 2014-ben, a „Lidl a magyar beszállítókért!” programjának részeként indította útjára a Lidl Wine Expo Hungary elnevezésű rendezvénysorozatát, melynek célja a hazai borexport erősítése. A Lidl a magyar borok Európán belüli népszerűsítésével segíti elő a palackos borok külpiacra jutását, és ezáltal támogatja a hazai bortermelőket, valamint élénkíti a magyar gazdaságot.

PSX 20190912 123023

A rendezvénysorozat elindítása óta a borértékesítés itthon és külföldön egyaránt jelentősen bővült: a kezdeti 6 millió palackot követően 2018-ban már 20,5 millió palack bort értékesített a vállalat, külföldre pedig 57 százalékkal több palack bort juttatott el az előző évhez képest.

Az idén hatodik alkalommal megrendezett Lidl Wine Expo Hungary-t Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese nyitotta meg.

A Lidl olyan segítséget nyújt az egész magyar borágazatnak, ami példa nélküli és ami megerősíti azt, hogy a Lidl a legmagyarabb kiskereskedelmi lánc az élelmiszer szektorban

- mondta a miniszterhelyettes.

Olyan mértékű hozzáadott értéket semelyik másik piaci szereplő sem biztosít, mint amit a Lidl tesz Magyarországért. Nagyra értékeljük, ha egy külföldi hátterű szereplő, mint amilyen a Lidl is, felvállalja azt a nemzetstratégiai és nemzetgazdasági érdeket, hogy a magyar termelőket segítse és magyar termelők és beszállítók termékeit eljuttassa a külpiacokra saját hálózatán belül.

A borexpón 21 magyar borvidék 350-féle borát kóstolhatták meg a Lidl európai országokból érkező képviselői, és ebből a széles kínálatból választhatják ki azokat a magyar borokat, amelyeket saját piacaikon tesznek elérhetővé vásárlóik számára. Az Expo végéig tíz ország, köztük az Egyesült Királyság, Lengyelország, Németország és Románia adja le rendelését az általuk legjobbnak ítélt borokra.

19WW39 H MAGYARBOR 640x360

A Lidl Magyarország sikereit jól jelzi, hogy míg 2014-ben 3,1 millió palack bort exportáltunk összesen 1 milliárd forint értékben, addig 2018-ban már elértük a 11 millió palack bort 4,6 milliárd forint értékben, ami a teljes hazai palackos borexport mintegy 27 százalékát jelenti. Büszkén kijelenthetjük, hogy a Lidl Magyarország a legnagyobb borexportőrré vált hazánkban

- fejtette ki Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezető igazgatója.

Kiemelte azt is, hogy a Wine Expo-nak köszönhetően a kisebb családi és kézműves pincészetektől a nagyobb beszállítókig mindenki egyformán lehetőséget kap a bemutatkozásra és arra, hogy külföldi piacokra lépjen, ez pedig biztosabb megélhetést és fejlődési lehetőséget biztosít a bortermelők számára.

Vállalatunk segítő kezet nyújt a borászatok számára az egyre nehezedő külpiaci értékesítésben, hiszen közös érdekünk a bor szektor stabilizálása, sikerre juttatása

- tette hozzá a beszerzési ügyvezető igazgató.

Az Expón a borok mellett magyar beszállítók élelmiszerei is helyet kaptak, a Lidl külföldi képviselői megkóstolhatták a libamájast, a szárazkolbászt, a gulyáskrémet és a túródesszertet. A kóstolás eredményeképp még több külföldi áruházban jelennek meg majd a magyar ízek.

PSX 20190912 104810

Egy hétig több mint 50-féle magyar bor kapható a Lidlben

Szeptember 30-án indul a Lidl áruházaiban a Magyar Szüreti hét - magyar borhét. Ez idő alatt több mint 50-féle magyar bor található meg a kínálatban, mind a 7 hazai borrégióból. Nemcsak a kínálat lesz nagyon széles, hanem olcsóbban is megvásárolhatjuk a borokat a magyar szüreti borcsomag akció keretében. Ha legalább három, „magyar szüreti borcsomag” logóval ellátott palack bort vásárolunk, 20% kedvezmény jár a választott termékek végösszegéből.

A borhét alkalmával négy családi pincészet is bemutatkozik és hozzák el boraikat a szüreti hétre.

Ezt a cikket a(z) Lidl Magyarország, nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.