A Lidl Magyarország hazánk legnagyobb borexportőre: 31 millió palack bort értékesített külföldön az elmúlt 5 évben
A Lidl Magyarország 2014-ben, a „Lidl a magyar beszállítókért!” programjának részeként indította útjára a Lidl Wine Expo Hungary elnevezésű rendezvénysorozatát, melynek célja a hazai borexport erősítése. A Lidl a magyar borok Európán belüli népszerűsítésével segíti elő a palackos borok külpiacra jutását, és ezáltal támogatja a hazai bortermelőket, valamint élénkíti a magyar gazdaságot.
A rendezvénysorozat elindítása óta a borértékesítés itthon és külföldön egyaránt jelentősen bővült: a kezdeti 6 millió palackot követően 2018-ban már 20,5 millió palack bort értékesített a vállalat, külföldre pedig 57 százalékkal több palack bort juttatott el az előző évhez képest.
Az idén hatodik alkalommal megrendezett Lidl Wine Expo Hungary-t Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese nyitotta meg.
A Lidl olyan segítséget nyújt az egész magyar borágazatnak, ami példa nélküli és ami megerősíti azt, hogy a Lidl a legmagyarabb kiskereskedelmi lánc az élelmiszer szektorban
- mondta a miniszterhelyettes.
Olyan mértékű hozzáadott értéket semelyik másik piaci szereplő sem biztosít, mint amit a Lidl tesz Magyarországért. Nagyra értékeljük, ha egy külföldi hátterű szereplő, mint amilyen a Lidl is, felvállalja azt a nemzetstratégiai és nemzetgazdasági érdeket, hogy a magyar termelőket segítse és magyar termelők és beszállítók termékeit eljuttassa a külpiacokra saját hálózatán belül.
A borexpón 21 magyar borvidék 350-féle borát kóstolhatták meg a Lidl európai országokból érkező képviselői, és ebből a széles kínálatból választhatják ki azokat a magyar borokat, amelyeket saját piacaikon tesznek elérhetővé vásárlóik számára. Az Expo végéig tíz ország, köztük az Egyesült Királyság, Lengyelország, Németország és Románia adja le rendelését az általuk legjobbnak ítélt borokra.
A Lidl Magyarország sikereit jól jelzi, hogy míg 2014-ben 3,1 millió palack bort exportáltunk összesen 1 milliárd forint értékben, addig 2018-ban már elértük a 11 millió palack bort 4,6 milliárd forint értékben, ami a teljes hazai palackos borexport mintegy 27 százalékát jelenti. Büszkén kijelenthetjük, hogy a Lidl Magyarország a legnagyobb borexportőrré vált hazánkban
- fejtette ki Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezető igazgatója.
Kiemelte azt is, hogy a Wine Expo-nak köszönhetően a kisebb családi és kézműves pincészetektől a nagyobb beszállítókig mindenki egyformán lehetőséget kap a bemutatkozásra és arra, hogy külföldi piacokra lépjen, ez pedig biztosabb megélhetést és fejlődési lehetőséget biztosít a bortermelők számára.
Vállalatunk segítő kezet nyújt a borászatok számára az egyre nehezedő külpiaci értékesítésben, hiszen közös érdekünk a bor szektor stabilizálása, sikerre juttatása
- tette hozzá a beszerzési ügyvezető igazgató.
Az Expón a borok mellett magyar beszállítók élelmiszerei is helyet kaptak, a Lidl külföldi képviselői megkóstolhatták a libamájast, a szárazkolbászt, a gulyáskrémet és a túródesszertet. A kóstolás eredményeképp még több külföldi áruházban jelennek meg majd a magyar ízek.
Egy hétig több mint 50-féle magyar bor kapható a Lidlben
Szeptember 30-án indul a Lidl áruházaiban a Magyar Szüreti hét - magyar borhét. Ez idő alatt több mint 50-féle magyar bor található meg a kínálatban, mind a 7 hazai borrégióból. Nemcsak a kínálat lesz nagyon széles, hanem olcsóbban is megvásárolhatjuk a borokat a magyar szüreti borcsomag akció keretében. Ha legalább három, „magyar szüreti borcsomag” logóval ellátott palack bort vásárolunk, 20% kedvezmény jár a választott termékek végösszegéből.
A borhét alkalmával négy családi pincészet is bemutatkozik és hozzák el boraikat a szüreti hétre.