Friss kommentek

Év végéig elkészül a Győr-Balaton kerékpárút első üteme

szeptember 18., 12:48 Módosítva: 2019.09.19 12:15
5
16 hozzászólás

Az év végére elkészül a Győr-Balaton kerékpárút első szakasza, jövőre pedig a tervek szerint teljes hosszában átadják - jelentette be szerdai, gyulafirátóti sajtótájékoztatóján Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos.

Elmondta, a munkálatok a Gyulafirátót és Eplény közti szakaszon kezdődtek, a 4 és fél kilométer hosszú makadám burkolatú kerékpárút, a VERGA Veszprémi Erdőgazdaság Zrt. 40 millió forint  saját forrásából és 80 millió forint költségvetési támogatásból valósul meg, az idei év végére elkészül.

Hozzátette: a teljes úthálózat, amely Győrt és a Balatont köti majd össze, jövő év végére valósulhat meg, összesen 1 milliárd forintból.

16 hozzászólás

Balatoni bringakör egy kocabringás csaj szemével

szeptember 8., 06:50 Módosítva: 2019.09.09 09:15
1140
46 hozzászólás
A Kerékagy blog szerkesztőségében azt hittük, hogy a balatoni bringakörről már nem lehet újat mondani. Erre cáfolt rá a napokban kolléganőnk, Erika, aki a recepciós pultot kerékpárra cserélte egy hétvégére, és nekiindult kocabringás csajként, egyedül teljesíteni a 200 kilométeres utat. Már a szemszög is elég egyedi, na de amilyen kalandok történtek vele az úton, és amilyen stílusban sikerült beszámolnia róluk, azok egyértelművé tették, hogy írását közzé kell tennünk. Teljesítménye, akarata előtt pedálig lengetjük biciklis szalma-bukósisakunkat.

1. nap - Könnyebb, mint gondoltam

Elhatároztam, hogy ezen a héten körbe tekerem a Balatont nyanyatempóban, kényelmesen, minden nap parton láblógatással, napozással, olvasással. Minimál-költségvetéssel. Balatonkör-szűzként. Nem vagyok túrázós, még bringával sem. Városi bringaéletem és a spinning az alapom. 

Először úgy terveztem, hogy minden nap, ahol rám esteledik, ott kiveszek egy random szobát. Aztán szembesültem azzal, hogy tízezer alatt esélytelen szállást találni, ezért hoztam sátrat és mindent, amire kempingezéshez szükségem lehet. Szóval eléggé felpakoltam bringát, meglepő volt, mennyire visszafog. Az első fél napomra terveztem 30-40 km-t, csak hogy belekóstoljak, mi vár rám a következő napokban. 

bringa
Fotó: Dávid Erika / Index

Balatonvilágosról indultam észak felé, végül Révfülöpön kötöttem ki. 72 km dimbes-dombos terepen, nap végére már nem bírtam emelkedőre nézni. Pedig holnap még ez vár rám. Nem vagyok az a torokelszorulva tájban gyönyörködős alkat, szóval emiatt nem sok (semennyi) időre nem álltam meg. Kicsit izgultam, de nincs miért. Könnyebb mint gondoltam.  A bringaút, hát olyan, amilyen, néha anyáztam, de nem rosszabb, mint a városi. Nem emlékszem, mikor sátraztam utoljára, nem is gondoltam, hogy sor kerül még rá. Kellemesen elfáradtam, asszem ma nagyon jót fogok aludni.

46 hozzászólás Tovább

Beúsztatták a Tisza-tavi kerékpárhidat a helyére

augusztus 30., 09:52 Módosítva: 2019.08.31 09:48
4684
28 hozzászólás

A Poroszló és Tiszafüred közötti kerékpárút első mederelemével látványos szakaszához ért a mintegy 6,5 km hosszú kerékpárút megvalósítása, írja a Nemzetközi Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hírlevele. 

Forrás: NIF Zrt.
Forrás: NIF Zrt.

A hídelemek beúsztatása két 40 méteres bárka segítségével történik, amelyekre egyenként telepített, 200 tonna teherbírású autódaruk emelik párhuzamosan a szerkezet elemeit a már elkészített alépítményekre. A Tisza kerékpáros híd acélszerkezete várhatóan 2019. november végére nyeri el végleges alakját. A kivitelezés várhatóan 2020 májusában fejeződik be.

28 hozzászólás Tovább

Végre elkezdik építeni a Szentendre-Budapest kerékpárutat

augusztus 29., 14:09 Módosítva: 2019.08.29 23:44
1203
40 hozzászólás
Letették az alapkövét a Budapestet Szentendrével a Duna mellett összekötő kerékpárútnak, ami jelenleg az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút magyarországi szakaszának legelhanyagoltabb és ennek ellenére leggyakrabban használt része. Ha minden jól megy, az 5,6 km hosszú kerékpárút jövő augusztusra elkészül.

Rendkívül régóta, rendkívül sokan várják ezt a szakaszt

– mondta Révész Máriusz, aktív kormánybiztos az alapkőletétel előtt. Bár, mint ahogy lapunk is beszámolt róla, úgy volt, hogy 2019 első felére végre megépülhet a kerékpárút, elhúzódtak az előkészítési munkák, az egyeztetések, ezért csak most ősszel kezdődhet a munka.

Az 5,6 km hosszú, nettó 850 millió forintba kerülő kerékpáros útvonal jellemzően a meglévő nyomvonalat felhasználva épül, de lesz része, ami a Lupa-tó mellett halad. Várhatóan jövő augusztusban adják át.

40 hozzászólás Tovább

Ha sok a biciklis szabálytalankodó, akkor rosszul tervezték a várost

augusztus 26., 20:55 Módosítva: 2019.08.27 11:19
2591
137 hozzászólás

A világ legnagyobb biciklis szakmai konferenciáján jártak a Kerékpárosklub munkatársai Dublinban, ahol egészen más szemszögből vizsgálták, miért mennek át emberek a piroson, vagy hajtanak át egy zebrán. Míg itthon a rendőrség is trollkommentelői szintű közleményekkel kommunikál a biciklisek állítólagos szabályismeretéről, Amszterdamban inkább leszerelik a jelzőlámpákat, hogy többen juthassanak át biciklivel a kereszteződésekben. Előbb persze megszabadultak a sok helyet foglaló autók nagy részétől.

137 hozzászólás Tovább

Az e-roller lehet, hogy idegesítő, de az autózás alkonyát is hozhatja

augusztus 20., 08:24 Módosítva: 2019.08.21 09:14
1736
38 hozzászólás

A világ legnagyobb bringás konferenciáján jártak a Kerékpárosklub munkatársai, ahova miként a budapesti kerékpárutakra, úgy ide is beszivárogtak az elektromos rollerek, segwayek és a követhetetlen ütemben megjelenő új közlekedési eszközök. Míg Magyarországon városlakók, politikusok és újságírók versenyt szidják ezeket az újításokat, addig nyugat-európai városvezetők lehetőséget keresnek bennük az autózás káros hatásainak enyhítésére, betiltás helyett pedig ésszerű szabályokat próbálnak bevezetni.

38 hozzászólás Tovább

Duna, béke, tüköraszfalt: 400 km bringás mennyország

augusztus 17., 14:16 Módosítva: 2019.08.18 19:08
7114
17 hozzászólás
Az Eurovelo 6 Európa egyik legnépszerűbb és legrégibb nemzetközi kerékpárútja, aminek 380 kilométeres osztrák szakasza a magyaroknak is aránylag könnyen elérhető. Ha valaki végighajt rajta, megtudhatja, milyen is európai körülmények között bringatúrázni. Én már tudom.

A tüköraszfalton halkan surrog a gumi. Balra a folyó, vízszintje majdnem egy vonalban az úttal. Jobbra erdő, a fák lombjai ráhajolnak az útra, kellemes árnyékot adva a hőségben. A Duna felől hűvös szellő fúj. Madárcsicsergés, lomha csobogás, kék ég, zöld erdő, béke, nyugalom, gurulás. Így:

Az Eurovelo 6 szlovák és magyar párhuzamos szakaszainak összehasonlítása után kíváncsi voltam, milyen a nyugati példa, ami felé törekszünk, úgy össz-kelet-európailag. Ezért célba vettük a nemzetközi kerékpárút osztrák szakaszát, méghozzá Passautól, a német határtól egészen a szlovák határig (azaz kicsit tovább), Pozsonyig. Ahogy a fenti videóból is látszik, a Duna menti Eurovelo Ausztriában pont olyan tökéletes, mint ahogy elképzeljük.

Délelőtt fél 10-kor indult a busz, és délután öt körül már a németországi Passauban is voltunk. Némi kerékpáros (értsd gyors) városnézés után még el tudtunk indulni 20 kilométerrel lejjebb, Engelhartszellben foglalt szállásunk irányába. Passautól 5 kilométer az osztrák határ, de még volt időnk beugrani hideg vacsorát és reggelit vásárolni az egyik Norma szupermarketbe.

17 hozzászólás Tovább

A németeknél jönnek a gyorsforgalmi kerékpárutak

augusztus 15., 15:32 Módosítva: 2019.08.16 09:39
1831
16 hozzászólás

Átalakítják a közúti közlekedés szabályait Németországban, a kerékpárosok biztonságát is jelentősen erősítő KRESZ tervezett új elemeit csütörtökön mutatták be Berlinben, írja az MTI.

16 hozzászólás Tovább

Merre tekeregnek a legforróbb kerékpáros utak?

augusztus 13., 17:48 Módosítva: 2019.08.15 15:04
90
16 hozzászólás

A Magyar Kerékpárosklub elkészítette az öt legbringásabb város hőtérképét, amelyeket a Bringázz a Munkába kampányban résztvevők adataiból állítottak elő. A „legforróbbak” természetesen még mindig a kerékpárutak és -sávok.

16 hozzászólás Tovább

Letekertünk Budapestről a Balatonra. Senki ne csinálja utánunk!

augusztus 4., 18:31 Módosítva: 2019.08.13 16:35
1755
160 hozzászólás
Mostanra már készen kellene lennie a Budapest-Balaton kerékpárútnak, ehelyett építeni is csak ősszel kezdik. Ráadásul nem a logikusabb útvonalon, hanem hegyen-völgyön át, jó nagy kerülővel. Mi csak azért is elbringáztunk a kijelölt útvonalon a Balatonig. Illetve megpróbálkoztunk vele, de bár ne tettük volna.

Évek óta napirendben van a Budapestet az egyelőre még elég elkeserítő állapotú balatoni bringakörrel összekötő bicikliút kiépítése: az eredeti tervek szerint egy szakasznak már tavaly készen kellett volna lennie, de mostanra már az egész kacsalábon forgó kerékpárútnak úgy kéne csillognia mind a 106 kilométeren, mint a bazilika kilincsének. Ehhez képest még el sem kezdték az építést.

Mégis, mikor kezdik építeni?

A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. az Indexnek elmondta, a teljes 106 kilométeres bringaútra megvan az építési engedély. A Budapest-Etyek szakasz kivitelezésére folyamatban van a közbeszerzés, októberben elkezdhetik építeni. Ezután az Etyek-Tordas, a Székesfehérvár bevezető szakasz, valamint 710-es főút-Balatonakarattya közötti szakasz következik majd.

A tervezett bringaúttal kapcsolatban sok bringás értetlenül áll azelőtt, ugyan miért nem a nyílegyenes útvonalat választották a 7-es úttal párhuzamosan, ahol ráadásul részben már meg is vannak a kerékpárutak, és miért kell majd elég nagyot kerülni észak felé, az etyeki dombokon át. Úgyhogy az Indexben Tenczer Gábor kollégámmal kitaláltuk: ha törik, ha szakad, lebringázunk a Balatonra a Clark Ádám téri nullás kilométerkőtől; ő megnézi, mennyire járható a 7-es utas megoldás, én pedig tesztelem azt a nyomvonalat, amit hivatalosan kijelöltek.

Illetve akkor még nem tudtuk, hogy a „ha törik, ha szakad” nagyon jól hangzik, de ha az ember bringázni indul, akkor óvatosabban kell bánnia az ilyen szólásokkal.

De ne tekerjünk ennyire előre.

160 hozzászólás Tovább

Lezárják a balatoni bringakör egy szakaszát

július 25., 18:27 Módosítva: 2019.07.26 01:28
25
9 hozzászólás

Az M76-os út építése miatt augusztus 5-én lezárják a balatoni bringakör kerékpárút egy szakaszát Balatonberénynél, tájékoztatott a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A közlés szerint azért kell lezárni a kerékpárutat a Balatonszentgyörgy, Gulya csárda és a Balatonberény bekötőút közötti szakaszon, mert a kerékpárút forgalmát közlekedésbiztonsági okokból nem lehet a 76-os útra vezetni.

map
9 hozzászólás Tovább

Kátyúkra fejlesztették az új kerékpárutat Balinkán

július 6., 07:59 Módosítva: 2019.08.13 16:35
4617
63 hozzászólás

Nemrég számoltunk be a kincsesbányai kerékpáros fejlesztésről, mint tökéletes példáról, hogyan nem szabad kerékpárutat építeni. Olvasónk erre válaszul küldte el a közeli balinkai fejlesztés képeit, amihez képest Kincsesbánya lucernával feltört bringaútja maga az osztrák Duna-menti tüköraszfalt. Nézzük, hogy épül ma kerékpárosbarát település 100 millió forintos támogatásból.

Kincsesbányától nem olyan messze található Balinka település, ahol most többféle felújítás is volt. A közeli kempingből és odafelé festettek föl keréknyomot, a régen és most is gyalázatos állapotban lévő útra. Olyan mint valami akadálypálya, néhány ugratóval. Mondhatnánk azt hogy vicces, de inkább szégyen hogy 2019-ben ilyet meg mernek csinálni.

– írta olvasónk.

63 hozzászólás Tovább

A tökéletes példa, hogyan nem szabad kerékpárutat építeni

június 4., 18:14 Módosítva: 2019.06.05 12:43
801
23 hozzászólás

Sikerrel pályázott 80 millió forintos uniós támogatásra Kincsesbánya önkormányzata, hogy az összegből körülbelül 4 km hosszú kerékpárutat építsen.

Az építés azonban már messze nem volt ilyen sikeres. Már rég be kellett volna fejeződnie, a meghosszabbított határidő is most jár le, mondta lapunknak Szatzker Csaba független önkormányzati képviselő, akit felháborítanak a tapasztalt állapotok.

Az út csak félig készült el, de már a lucerna nő rajta, a széle görbe, mint az ökörhugyozás, lyukas, a padkáról befolyó zúzott kő miatt életveszélyes, az aszfalt vastagsága helyenként meg sem közelíti az előírtakat, ami amúgy hullámos.

– sorolta a hiányosságokat a képviselő. 

23 hozzászólás Tovább

Bringaút épül Sándorfalva és Ópusztaszer között

május 24., 06:17 Módosítva: 2019.05.24 10:15
23
7 hozzászólás

Uniós támogatással csaknem egymilliárd forintból kerékpárút épül Sándorfalva és Ópusztaszer között, idézi az MTI a Csongrád Megyei Önkormányzat közleményét.

7 hozzászólás Tovább

Vasban mindegy, merre indulunk bringával

május 17., 12:37 Módosítva: 2019.05.18 08:41
177
0 hozzászólás
Sok felé lehet menni, és lehet érdekeset találni. Már történetét tekintve is biciklis a megye, amihez hozzátesz még Ausztria közelsége is.

Bár nem teljesen problémamentes, Vas megye igazi bringásparadicsom. Az érintetlen tájak, ismert tájegységek, határközeliség hajtja a kerékpáros turizmust. A lomisok miatt pedig könnyű olcsó, de jó minőségű biciklihez jutni. Szombathely is biciklis város, de a város külső részeiből és az agglomerációból még mindig nehézkes és nem is veszélytelen kerékpáron bejutni.

Szólj hozzá! Tovább

Lihegni és gyönyörködni akarsz? Válaszd az Őrség 6-ost

május 13., 18:45 Módosítva: 2019.05.14 13:39
1511
24 hozzászólás

Az Őrségben járva könnyen biciklishordákba ütközhetünk, a dél-vasi régió eléggé ráhajtott a kerékpáros turizmusra. A szép táj, a kevés autó és az egész jól kiépített infrastruktúra éppen elég indok lehet, hogy bárki nyeregbe pattanjon itt. A Mi Vidékünk Vas megyét járó részéből sem maradhatott ki egy őrségi bringatúra.

24 hozzászólás Tovább

Az én Giróm: feltoltam a biciklit a döghegyre

május 11., 11:47 Módosítva: 2019.06.27 14:50
72
7 hozzászólás

Szombat délután rajtol el a 2019-es Giro d'Italia mezőnye. Az első szakasz egy 8 kilométeres időfutam, csak kicsit megbolondítva: az utolsó 2 kilométer átlagosan 10 százalékos emelkedővel vezet fel egy hegytetőn fekvő templomig. Sajnos azt, hogy van olyan része is, ami 16 százalékos, már csak azután olvastam, miután kibéreltem egy bringát, hogy feltekerjek a mezőny előtt San Lucára.

7 hozzászólás Tovább

Már le se kell tenni a lábat a pirosnál

május 8., 17:45 Módosítva: 2019.05.15 16:23
1961
92 hozzászólás

A városi biciklisek nem nagyon szeretik letenni a lábukat a földre. Az egyik legnagyobb nyűg a folytonos elindulás, nyeregbe föl-le ugrálás, lendületszerzés, pár napja viszont a budapesti Szabadság hídnál egy támasz segíti a komfortos a startot.

92 hozzászólás Tovább

Tarlós: 1,6 mrd az Eurovelo fővárosi szakaszára

május 6., 15:14 Módosítva: 2019.05.08 12:02
211
42 hozzászólás

A meglevő 10 milliárd forintos kerékpáros fejlesztési keret újabb 1,6 milliárd forinttal bővült, a kormány és a főváros 800-800 millió forintot szán az Eurovelo nemzetközi kerékpárutak fővárosi szakaszainak fejlesztésére, jelentette be Tarlós István főpolgármester és Révész Máriusz outdoor-kormánybiztos.

Pontos részleteket még nem lehet tudni, folyik a tervezés, a megvalósíthatósági tanulmányok több nyomvonallal is számolnak, amik közül még nem választottak, de az elhangzott, hogy idén elkezdődhet az építkezés. 

Akinek ezek a szavak valamiért ismerősnek hangzanak, segítünk: van pénz, hamarosan készítik a terveket, már csak építeni kell a kerékpárutakat, írtuk Révész Máriusszal folytatott beszélgetés alapján. 2018-ban és 2019-ben tízmilliárd forintot költenek több száz kilométernyi bicikliút megépítésére, ígérte.

Aztán rá egy évre, tavaly megkérdeztük, mi valósult meg ebből, és arról kellett beszámolnunk, hogy elhúzódó engedélyeztetés, akadékoskodó önkormányzatok, kerékpárzajtól rettegő lakosság akadályozza a nagy kerékpárút-fejlesztéseket az országban.

Három nagy fejlesztési elképzelés került szóba:

  • az EuroVelo 6 kerékpárút hiányzó szakaszainak kiépítése
  • a Budapest-Balaton kerékpárút kiépítése
  • a balatoni bringakör kiépítése
42 hozzászólás Tovább

Ön elengedné a gyerekét egyedül biciklivel Budapesten?

május 3., 09:46 Módosítva: 2019.05.08 12:02
39
22 hozzászólás

Május elsején ideális volt az idő, hogy még azok is elővegyék a kerékpárjukat, akik nem elvetemült bringások. A Városligetben a Jövőt Építők Generációja Egyesület 50 embert kérdezett a kerékpározási szokásaikról. 

A válaszokból kiderül, a kerékpározás őrült felkapott Budapesten, és bár a többség még mindig nem tartja elég biztonságosnak, de már kitörölhetetlen a mai közlekedésből.

A válaszadók 79,1 százaléka használta már a lakóhelyén a közelben található bicikliutat, 44,2 százalékuk pedig biztonságosnak is tartja a biciklizést a fővárosban. Bár, ha a kérdés úgy szól, hogy a gyerekének egyedül engedné-e a biciklizést, akkor sokaknál megszólal a vészcsengő, és erre már csak 28,6 százalék válaszolt igennel. Bár nem reprezentatív a felmérés, de szignifikáns, hogy a többség miért nem tartja biztonságosnak a biciklizést Budapesten: az autósok hozzáállása miatt.

 
22 hozzászólás Tovább

Tízezren örömtekertek Budapesten

április 28., 18:57 Módosítva: 2019.04.29 09:57
385
0 hozzászólás

Tízezren vettek részt a tavaszi biciklis fesztiválon, az I Bike Budapesten. Idén a felvonulás kicsit visszakanyarodott szülőanyjához, a Critical Mass mozgalomhoz: a szervezők 12 pontban foglalták össze, milyen bringabarát fejlesztéseket javasolnak a következő ötéves önkormányzati ciklusban a kerékpározás terjedéséhez.

Szólj hozzá! Tovább

Megint terítékre kerülhet a biciklivel munkába járók támogatása

április 26., 14:26 Módosítva: 2019.05.08 12:02
289
18 hozzászólás

Révész Máriusz, aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos közösségi oldalán megosztott egy cikket, amely arról szól, hogyan támogatják Nyugat-Európában azokat, akik kerékpárral járnak munkába. Magyarországon Óbuda indított hasonló programot az önkormányzat dolgozóinak, ők pár éve havi 8000 forintot kaptak Erzsébet-utalványban, ha biciklivel járnak munkába.  

"A kormánybiztosságunk, megfelelő előkészítés után, szeretne erről egy javaslatot készíteni a kormány számára" - fűzte hozzá a politikus. 

18 hozzászólás Tovább

Kerékpáros fejlesztések a Balatonnál

április 26., 14:21 Módosítva: 2019.04.27 12:16
44
9 hozzászólás

Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ) elnöke az 1,2 milliárd forintos támogatású programról elmondta: a Balaton háttértelepüléseit is érintő kerékpárutakat jelölnek ki, pihenőhelyeket és szolgáltató létesítményeket alakítanak ki 2020 végéig.

A most induló balatoni projekt keretében feltérképezik és kijelölik a Balaton térségében - a meglévő 206 kilométeres bringakörúton kívül - a további, várhatóan mintegy 600 kilométernyi kerékpározható útvonalat. Ezek összekapcsolásával egy nagyjából 350 kilométeres Nagy-Balaton körutat is kialakítanak a háttértelepülések, az ott lévő szállások, szolgáltatások bekapcsolásával. Három kiemelt szolgáltatóközpontot, valamint 100 pihenőhelyet alakítanak ki, továbbá egy készülő adatbázis segítségével hatnyelvű tájékoztatóanyagokat és webes alkalmazást is készítenek a kerékpáros turisták számára. 

9 hozzászólás Tovább

Bárki lesz a következő főpolgármester, kerékpáros kánaán jön

április 26., 14:06 Módosítva: 2019.05.02 15:43
454
27 hozzászólás
A Magyar Kerékpárosklub megkérdezte a három főpolgármester-jelöltet, hogyan viszonyulnak az egyesület által legfontosabbnak tartott kerékpárosbarát fejlesztésekhez. Mindhárom jelölt szokatlan gyorsasággal válaszolt.

A Kerékpárosklub 12+1 pontja:

  1. A belváros összekötése a külvárosokkal - kerékpárutakkal
  2. Épüljön kerékpárút a pesti alsó rakparton!
  3. Lánchíd átadása az akadálytalan tömegközlekedés, kerékpáros, gyalogos, motoros közlekedés és taxik számára, kerékpársávval a hídfőkben és a József Attila utcán
  4. Kétoldali kerékpársáv a Bajcsy Zsilinszky úton
  5. Lakóövezetek tehermentesítése 30-as zónák és lakó-pihenő övezetek kiterjesztésével, forgalomlassító és csillapító módon.
  6. Kerékpáros tengely kialakítása a Váci úti irodafolyosón a Nyugati tér és a Duna Plaza között
  7. Petőfi-híd felújítása kerékpársávokkal
  8. Érjen össze a Bartók Béla út két végén már megépült kerékpársáv!
  9. Induljon kerékpártároló-építési program! Új kerékpártárolók a legjobban hiányzó, népszerű úticéloknál, közintézményeknél, tömegközlekedési átszállóhelyeknél. Kisebb bürokráciát és ingyenes köztérhasználatot a lakossági kezdeményezéseknek!
  10. Hatékonyabb karbantartást: Több forrást, gyorsabb intézkedést, tartós javításokat a lakossági panaszok kezelésére, kerékpárutak lezárásánál tájékoztatás és terelőutak kijelölése.
  11. Népszerűsítés és oktatás: Induljanak pozitív hangvételű szemléletformáló és oktató kampányok, épüljenek új tanpályák gyerekeknek
  12. Felhasználóbarát Bubit: Jobb minőségű kerékpárokat, 21. századi ügyintézést, lakossági promóciót, az állomások sűrítését, bővítését kérjük.
  13. Kerékpárral is biztonságos Nagykörutat és Rákóczi utat! Induljon el kerékpárosbaráttá tételük komplex keresztmetszeti újratervezéssel.
27 hozzászólás Tovább

Ne kapj frászt attól, ha a városban kell bringáznod

április 18., 15:22 Módosítva: 2019.04.19 06:14
418
68 hozzászólás

A kerékpár sok más jó tulajdonsága mellett praktikus közlekedési eszköz is, de sokan nem mernek rá felülni, mert veszélyesnek tartják. A közvéleménykutatások is általában ezt az ellenérvet hozzák ki legerősebbnek. Lehetetlen mindenhol védett kerékpárúton tekerni, de ha eleinte frászt is kapunk, a nagyvárosi forgalomban is megtanulhatunk biztonságosan tekerni.  

68 hozzászólás Tovább

A bicikli igenis hasznos valami, férfias mulatság

április 14., 19:57 Módosítva: 2019.04.15 10:28
549
7 hozzászólás

A 19. század végi Magyarországon még eseményszámba ment, ha valaki kerékpáron vagy a még furább megjelenésű velocipéden tűnt fel az utcákon, de elég hamar voltak olyanok, akik nagy távokat tettek meg gépeikkel afféle ultrasportolóként. A körmendi Udvary fivérek is elég vakmerőek voltak, 1889-ben Körmendtől egészen Párizsig hajtottak el, 17 nap alatt tették meg az 1500 kilométeres utat, hazafelé pedig Kossuth Lajoshoz is beugrottak Torinóba.

7 hozzászólás Tovább

Betett a metrópótlás? Menjen biciklivel!

április 12., 16:25 Módosítva: 2019.04.12 21:41
106
0 hozzászólás

A közlekedési fennakadások elkerülésére a legmegbízhatóbb, legolcsóbb és legszabadabb megoldás, ha biciklivel közlekedünk, áll a Kerékpárosklub közleményében. Kispest, Kőbánya, Ferencváros és a belváros között is több kerékpárút, kerékpársáv, busz-kerékpársáv, kis forgalmú utca, vagy kétirányú főútvonal segít elkerülni az Üllői utat. 

A Kerékpárosklub – északi szakaszon sikeres - metrópótló kampánya a 3-as metró déli részének lezárásával folytatódott. Új bringázóknak is használható biciklis útvonalakat és kezdő tippeket ajánl a Kerékpárosklub, hogy többen kerülhessék el a dugókat és tömeget.

Szólj hozzá! Tovább

Hagyjuk még ilyenkor a hegyeket másra

április 11., 19:12 Módosítva: 2019.04.16 15:19
3
4 hozzászólás

Ahogy egyre több a már melegnek mondható, napsütéses nap úgy merészkedik ki egyre több biciklis is az utakra. Aki egész télen pihentette magát és bringáját, nem valószínű, hogy egyből nekiugrik a Mátra vagy a Pilis hegyeinek, bemelegítésként amúgy is jobb könnyű terepen megszokni a nyerget és emlékeztetni az izmainkat a tekerésre. Ehhez ajánlunk pár egynapos, simán teljesíthető bringatúrát.

4 hozzászólás Tovább

Ne a tárcsaféket olajozd, és legyen otthon egy pumpád

április 4., 18:08 Módosítva: 2019.04.08 10:43
104
29 hozzászólás

Az első melegebb tavaszi napokon sok ember rájön, hogy végül is van egy kerékpárja, amit jó időben már használni is lehetne túrázásra vagy éppen munkába járásra. Ideális esetben egyből fel is ülhet rá, de a hónapokig vagy akár évekig a garázsban, pincében, udvaron pihenő biciklik többsége nem feltétlenül üzembiztos és menetkész. Mielőtt az első utunkra mennék, érdemes egy gyors ellenőrzést végezni.

29 hozzászólás Tovább

Mit tudhat egy 400 ezres összecsukható bicikli?

március 28., 14:30 Módosítva: 2019.04.03 12:13
329
41 hozzászólás

– De menő, jó egy ilyen?
– Aha.
– És mennyibe kerül?
– 400 ezer.
– MENNYI?????


Naponta ötször zajlott le ez a párbeszéd a múlt héten a szerkesztőségben egy összecsukott bicikli felett. Régóta kíváncsi voltam, milyen érzés Bromptonnal járni, ezért kölcsönkértem egyet. A márkáról a legtöbben annyit tudnak, hogy ez az angol cég összecsukható kerékpárokat kínál igen borsos áron. Azt már kevesebben tudják, hogy a biciklik nem egy távol-keleti futószalagon készülnek, mint a bringák 99 százaléka, hanem Angliában szerelik össze őket. Kézzel forrasztják a vázat , így jóval tartósabbak lesznek. A gépeket teljesen egyedi konfigurálás után kezdik el gyártani: a vevő megadhatja a váz és az villák színét, négyféle kormány közül választhat, variálhatja a nyerget, lámpát, és eldöntheti, hány sebességes gépet (1-2-3-6) és milyen áttételeket szeretne.

Én egy háromsebességeset kértem, azt gyanítva, hogy lefedi a városi bringázás legtöbb aspektusát. Mivel én viszonylag egysíkú bringahasználó vagyok, megkértem a Kelenföldről ingázó Janit és a Gazdagrét fölötti Rupp-hegyről betekerő Danit, próbálják ki ők is: le tud-e váltani egy rendes méretű bringát egy összecsukható Brompton. Ha csak eddig olvasná a cikket: az esetek többségében igen. És most lássuk a részleteket!

41 hozzászólás Tovább