Nemzetközi kerékpáros-konferenciát hívtak Budapestre
A világ legnagyobb kerékpáros-konferenciájának meghívásával bírná rá a Magyar Kerékpáros klub (MKK) Budapest vezetőségét a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére. A Velo-City megrendezése ugyanis jelentős figyelmet irányít az adott városra, számolt be az MKK vezetője, László János. Az 1000-1200 szakember látogatása hosszú távon is segít a régiónak. A konferencia rendezésének egyik feltétele ugyanakkor a város kerékpárbaráttá tétele.
Budapest a napokban adta be pályázatát, amelyben vállalta, hogy kerékpársávot épít a Kiskörút mindkét oldalára, a József Attila utcába, a Margit hídra, kidolgozza a kerékpárkölcsönző rendszerét, továbbá B+R parkolókat épít, azaz kerékpártárolókat helyez el a HÉV-megállókban, a metróknál és nagy tömegközlekedési csomópontokban, ismertette László János.
A civil szervezet vezetője hangsúlyozta, a cél nem az, hogy mindenhová bicikliutat építsenek, hanem hogy kerékpárbarát közlekedési rendszer alakuljon ki. A belvárosban a biciklisek számára kétirányúvá tegyék az egyirányú utcákat, tárolókat építsenek vagy kidolgozzák a buszsáv használatának rendszerét.
Az MKK vezetője szerint Budapest esélyei jók, mivel december 11-től 13-ig Budapesten tartja gyűlését az Európai Kerékpáros Szövetség. Ekkor dől el, hogy a jelentkezők közül melyik három város az esélyes. A végleges döntés márciusban születik meg. A hivatalos bejelentést májusban teszik meg az idei konferencia színhelyén, Brüsszelben.
A magyar pályázat Budapest és a régió fejlődő jellegére épít. A Kerékpáros klub vezetője szerint a kelet-európai országok hasonló adottságokkal rendelkeznek, és a cél az, hogy olyan programot dolgozhassanak ki, amely akár egymást segítve teszi lehetővé a kerékpáros közlekedés fejlesztését. A program olyan kérdéseket vet fel, mint például hogy mennyiben adaptálhatóak a nyugat-európai megoldások, továbbá hogy az ott már elavultnak számító rendszerek régiónkban kihagyhatóak, vagy azok szükséges állomásai a fejlesztéseknek.
A 446 ezer eurós költségvetésű rendezvényt szponzori támogatásokból és a regisztrációs díjakból fedezik, amelyhez a főváros vállalna garanciát.
Arra a kérdésre, hogy a közben lezajló választások nem hozhatnak-e alapvető változásokat a tervben László János elmondta, a tervezetet a fővárosi közgyűlés egyhangúan elfogadta, és minden párt fővárosi frakciójának vezetője aláírásával is nyomatékosította a támogatását.
Felvetésünkre, hogy mi lesz a garancia a városi ígéretek betartatására az MKK-vezető annyit mondott: továbbra is mi, a biciklisek leszünk a garancia. Ahogy a tömegdemonstrációkkal eddig is sikerült eredményeket elérni, most is a nagy nyilvánosságot választanák, ha úgy érzik, a főváros kifarolna ígéretei mögül.
Rovataink a Facebookon