A JCDecaux szerint már százmillió ember utazott a kezdetek óta az általuk kitalált rendszerből kölcsönzött bicikliken.
A párizsi cég nagyban exportálja a világ minden tájára a városi kerékpárkölcsönző rendszerét. Elsőként 2003-ban Bécs próbálkozott, majd Cordoba és Gijon is sikeres módszert talált ki. azóta viszont rengeteg város adoptálta a franciák rendszerét. A Velo 2005-től Franciaországon belül is terjeszkedett, majd Írország, Belgium, Luxemburg is bekerült a hálózatba, ami már 60 kisebb-nagyobb várost foglal magában.
A prototípus, a párizsi Velolib fenntarthatóságával kapcsolatban az idén már felmerültek ugyan aggályok, de az anyacég most teljes erővel rákapcsolt a pozitív önkép sugárzására. A JCDecaux 2008-ban 2,2 milliárd eurós forgalmat ért el, a 2009-es első félév kis visszaesést mutat, 0,9 milliárddal.
A Le Parisien az év elején cikkezett arról, hogy véget érhet a Velolib rövid karrierje, ha nem kap állami segítséget. A JCDecaux vezérigazgatója, Remi Pheulpin a lapban bevallotta, hogy az indulás óta szinte az egész, 20 ezer darabos flottát le kellett cserélni. Több mint 7 ezer biciklit elloptak, a csere és a pótlás a mintegy 400 eurós darabáron számolva 8 millió euróba került, és ehhez még hozzájön a szintén jelentős kiadást jelentő javítási költség.
A cég azonban nemcsak a bringabizniszben nyomul: világelső például az utcabútor-piacon is, 378 ezer reklámpanellel.
Rovataink a Facebookon