Statisztikát buherálnak a bringásfasisztázók

2010.01.20. 12:40

Az Empamo szerint a kerékpárosok okozzák a legtöbb balesetet. A bringások térnyerése ellen hadakozó autós társaság a sajtóban szétkürtölt állítását érdekes módon a rendőrség azon statisztikájára alapozta, amely szerint a tavalyelőtti balesetek 62,7 százalékát a személygépkocsi vezetők, 18,1 százalékát a kétkerekű járművek vezetői okozták.

A Critical Masst fasisztázó, majd pedig bringaút visszafoglalással kampányoló Empamo kedden a távirati irodánál megjelentetett egy közleményt, amit az újságoknak és a tévéknek is szétküldött. A legtöbb balesetet a kerékpárosok okozzák! címet viselő írás szerint a rendőrség statisztikája ugyan csak a második helyre sorolja a kerékpárosokat, de kizárólag azért, mert a rendőrök nem számoltak rendesen.

Az ORFK Közlekedésrendészeti helyzetkép 2008. január-december című elemzésében közölt adatok szerint a személysérüléssel járó közúti közlekedési balesetek okozói között „továbbra is” az autósok állnak az élen. A hivatalos statisztika szerint tavalyelőtt az összes sérüléses karambol 62,7 százalékát a személygépkocsi vezetők, 18,1 százalékát a kétkerekű járművek, 8,9 százalékát a teherszállító járművek vezetői, 7,5 százalékát pedig a gyalogosok okozták.

Az Empamo viszont azt állítja, hogy „ha tekintetbe vesszük a naponta, négy évszakban közlekedő autósok majd kétszázszoros számát, és a kb. tízszeres megtett kilométert, valamint a százalékos arányban csak hatszoros autós adatot, így a kerékpárosok mindjárt az első helyre kerülnek”.

Az autós szervezet képviselői azt nem számolták ki, hogy a 19217 balesetből a rendőrök számai alapján kerekítve 12 ezer írható az autósok rovására és 3500 a kétkerekűekére, amelynek egyébként csupán egy része biciklis, mert a rendőrök nem különítették el a motorosoktól.

Legin István a kiskörúti tüntetésen

Mindenesetre Legin István alelnök, Murányi József főtitkár, valamint az állandó partner, a Közlekedési Dolgozók Országos Egyesülete nevében Apáthy István saját kalkulációjuk alapján azonnal le is vonták a következtetést: átgondolatlan és balesetveszélyes volt a KRESZ-szabályok módosítása, amely „az amúgy is felelőtlenül közlekedő kerékpárosok szabálytalanságait törvényesítette”.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport