Egy top10 listákra szakosodott online férfimagazin, az askmen.com összeállította a legkerékpárosbarátabb nagyvárosok listáját.
A régi űrt betöltő rangsorolás természetesen Amsterdamot és Koppenhágát hozta ki az első és a második helyre. Miután mindkét helyen a lakósság 30-40 százaléka naponta kerekezik, és még így is újabb és újabb projektekkel próbálják csökkenteni az autózók arányát, az lett volna a meglepő, ha más város kerül az élre.
A válogatás döntő szempontjairól valójában a 3-10. hely kiosztásából lehet következtetni. A listára általában olyan helyek kerültek, ahol régóta léteznek bringás hagyományok, és/vagy ahol nagy pénzekkel, jó ötletekkel és valódi beruházásokkal segítik a környezetkímélő közlekedésmódok térnyerését.
A 3. helyet Bogota azzal érdemelte ki, hogy a városvezetés hetente egyszer lezárja a központi főútakat az autók előtt, és a 100-120 kilométeres szakaszt átengedi a kerékpáros és gyalogos közlekedésnek.
4. helyre egy brazil város, Curitiba került, mert ott már negyven éve a várostervezés hangsúlyosan kezeli a kerékpárút-hálózat fejlesztését, amit összhangba is hoztak az autóutak rendszerével.
5. Montreal, ami szintén hagyományos bringás város, eddig is 3500 kilométernyi bringaúttal büszkélkedhetett, de éppen mostanában indított be egy 130 millió dolláros programot, hogy még kerékpárosbarátibb légkört teremtsen az utakon. A parkolóórákhoz például biciklik lekötésére alkalmas kiegészítőket illesztenek, hogy ne kelljen összevissza láncolgatni mindenféle tereptárgyakhoz, ami egyébként is tilos.
6. Portland, mert szintén körültekintően kiépített az autós közlekedés mellett párhuzamosan, de egyre hangsúlyosabb működő bicikliút-hálózatot, ráadásul komoly és olcsó bringakölcsönző vállalkozása is van.
7.Bázel, 8. Barcelona. Mindkettő remek bérbringarendszert épített.
9. Peking, 10 pedig a norvég Torndheim, ahol egy világszám utcai hegyi liftet fejlesztettek ki, hogy összekössék a város két szintjét, a völgyet és a fennsíkot.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.
Rovataink a Facebookon