Miért kerültem életveszélybe kétszer?
Ez a kérdés foglalkoztatott erősen, amikor a körúton egyik kezemmel toltam hazafelé a Neuzer Altrixomat, a másikban meg a pedálját szorongattam.
A pedál hajtókarja ugyanis menet közben kettétörött. Épp a Vígszínház előtti kereszteződés piros lámpája után léptem oda egy kicsit, de a harmadik tekerés után menet közben a jobb lábammal az aszfalton találtam magam. Széles ívű kacsázás lett belőle, végül nem taknyoltam el, és közben – a lezárt Margit hídnak köszönhető gyér forgalomban – nem gázolt el egyetlen gépkocsi sem.
![20100324159 20100324159](http://kep.index.hu/1/0/138/1388/13880/1388055_9e7ff6635608ebc054f31ae5a56ce3cc_wm.jpg)
Szerencsém volt. Másodszor. A baloldali pedál szára ugyanis két hónappal korábban törött el, ugyanígy.
Akkor azt hittem, hogy fatális véletlen áldozata lettem, és az alumínium öntésében volt egy ritka hiba. A törésnél ugyanis látszott, hogy mielőtt elengedett volna, a pedált már csak a hajtókar fele tartotta, egy hajszálrepedés oxidálta a metszet nagy részét.
![20100328165 20100328165](http://kep.index.hu/1/0/138/1388/13880/1388057_656a214533b426c921ed46d7616866f7_wm.jpg)
Most azonban megismétlődött ugyanez a ritka hiba. A törés jelentős része most is feketéllett.
A blogon írtunk már kerékpáros visszahívásokról, amikor amerikai kerékpáros cégek gyenge minőségű távol-keleti alkatrészek miatt rendeltek el visszahívásokat. Gondolom itt sem pont ez az alig négy éves gép fogta ki azt a kettőt, ami anyaghibás volt.
Rovataink a Facebookon