Más nagyságrend, amit egy kerékpáros meg tud termelni
Nem csupán az Enegriabringa felvilágosító szándékú projektje próbálkozik a világban összehozni a kerékpározást az áramtermeléssel.
Az ELMÜ Energiaperselye éppen arra igyekszik ráébreszteni a fogyasztókat, hogy csak sok izzadság árán lehet pedálozva megtermelni egy kis villamosenegriát, ami tulajdonképp nem elég semmire a háztartás szokásos üzemében. Ezért érdemes néha lekapcsolni a felesleges lámpát, tévét, kis odafigyeléssel ugyanis sok izzadságot lehet megspórolni.
Volt persze, aki komolyan gondolta, hogy biciklizéssel, vagyis emberi erővel lényegesen hozzá lehet járulni a közösségi áramfogyasztáshoz.
Két éve bejárta a világsajtót az amerikai-kínai Chiyu Chen "fenntartható tömegközlekedési" terve. Az ökoelméletek kerékpáros vadhajtása szerint hibrid kerékpárokkal felszerelt kölcsönzők segíthetnék a nagyvárosok áramellátást. A nagy ötlet az volt, hogy a biciklisek menetközben termelnének, és az akkumulátorokban összegyűlt áramot a dokkolók továbbítanák a hálózatba. A bringások saját izommunkájukkal a köz számára leadott energiáért cserébe ingyen juthatnának tömegközlekedési lehetőséghez.
Chen csak az hagyta ki a számításból, hogy a troliknak, amiket a terve szerint a kerékpárenergia hajtott volna, még a legkorszerűbb eszközök bevetésével is több ezer bringás áramtermelésére lett volna szüksége.
Rovataink a Facebookon