Az ír kormány két éve még kétségbeesetten próbálkozott, hogy az egészségesebb kerékpározást népszerűsítse az autóorientált lakosság körében, mára nincs szükség drága állami reklámra, a válság megtette hatását.
Az ír gazdasági csoda egyértelműen a motorizáció felé terelte a népességet, a napi munkahelyre járásban 1986 és 2006 között 7-ről 2 százalékra esett vissza a kerékpárhasználat. A gazdasági csodának vége, beköszöntött a biciklizés korszaka.
Írországban két év alatt több mint 90 ezer kerékpárt adtak el az ottani Brigázz munkába kampány keretében. A program lényege, hogy a vállalkozók vásárolhatnak kerékpárt az alkalmazottaknak, akik fizetésükből 12 hónap alatt törlesztik az árát. A kampány kedvezményes árainak köszönhetően az alkalmazottaknak a részletfizetés ellenére is a kerékpár bolti árának felét kell kifizetniük.
Az egyik ír biciklis szervezet szerint a kampány 67,5 millió eurós forgalmat generált a kerékpáreladásokból és további 40 milliót a kerékpáros kiegészítőkből.
Jelentősen megdobta a forgalmat például az, hogy azok közül, akik a kampányban jutottak új biciklihez, minden hatodik, már a programon kívül, gyermekének is vett új biciklit.
A szervezet szerint a program nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az elmúlt két évben 50 százalékos növekedés álljon be a kerékpárhasználatban.
Rovataink a Facebookon