Lehet kritizálni a Bubit, de csak kulturáltan!
Mint ahogy azt kedden megírtuk, egy, a jarokelok.blog.hu-n megjelent poszt írója szerint a BKK olyan szerződést írat alá a Bubi-tesztelőkkel, amelynek 8.2-es pontja így szól (ezt későbbi kérdésünkre a BKK is megerősítette):
Felek rögzítik, hogy Tesztelőnek tartózkodnia kell minden olyan a MOL Bubi rendszerrel kapcsolatos megnyilvánulástól, amely a BKK és Budapest Főváros Önkormányzata jó hírét, társadalmi megítélését sértheti.
Még kedden este megkerestük a BKK-t azzal kapcsolatban, hogy ez miért került bele a szerződésbe, mi értelme a tesztnek, ha csak pozitív véleményt lehet mondani, illetve hogy milyen szankciókat alkalmaznának azokkal szemben, akik nem tartják be a szerződésnek ezt a pontját.
A BKK válasza szerda délután érkezett meg hozzánk. Ebben azt írják:
A tesztelőkkel kötött szerződés hivatkozott pontja – amit egyébként törvény is szabályoz – azt igyekszik elősegíteni, hogy a megfogalmazott vélemények hangneme minden esetben kulturált legyen. Ezt nemcsak a BKK Facebook-oldalán megfogalmazott moderálási alapelvekhez igazodva tartjuk fontosnak, hanem a MOL Bubi projekt elindításán jelenleg is dolgozó több száz szakember munkájának védelme érdekében is.
Ha valaki megsérti a szerződésben foglaltakat, akkor azt mindkét fél felmondhatja, akár azonnali hatállyal (ezzel a tesztelők nyilván a féléves ingyenbérlettől is elesnek). Ennél súlyosabb szankciót nem említ a BKK, és hozzáteszi, hogy ez sem cél, eddig nem is volt rá példa, és remélik, hogy a tesztidőszak hátralévő részében nem is lesz. Megnyugtatásként: ha valaki a nyilvános tesztidőszak alkalommal legalább tízszer 10 percet biciklizik, mindenképpen megkapja a féléves bérletet
teljesen függetlenül attól, hogy pozitív vagy negatív véleményének adott hangot
– áll a közlekedésszervező cég válaszában.
A BKK azt is kiemeli, hogy a tesztelők véleménye, tapasztalatai azért is fontosak, mert ezek alapján fogják majd tökéletesíteni, finomhangolni a rendszert.
Rovataink a Facebookon