Letelt a Bubi két héttel meghosszabbított meghosszabított tesztidőszaka, most már vagy át kell adni a kész rendszert vagy fel kell bontani a szerződést. Nem lehet tovább kötbéreztetni, és félkész rendszer átadása se lenne ideális megoldás.
Az átadás elég sok bizonytalanságot hordoz, messze nem tűnik tökéletesnek a rendszer, augusztus elején például szoftverhiba miatt leállt az egész. Amikor mi kipróbáltuk, számos fura dolgot tapasztaltunk, az üzemeltető számára sokkal komolyabbnak tűnő hibákat is, mint hogy lassú és nehéz a bicikli vagy hogy bénácska a váltója.
A BKK viszont a Népszabadságnak azt mondta, hogy a viszont a próbaüzem tapasztalatai jók. Mondjuk eléggé érdekeltek abban, hogy elinduljon az egész, hiszen kiszabták már a maximális kötbért a nettó szerződéses ár (900 millió forint) 20 százalékát, azaz 179,8 millió forintot. Ezenfelül a T-Systems Magyarország Zrt. és a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. alkotta konzorcium fizeti az újabb nyilvános próbaüzemben részt vevőknek megajánlott féléves ingyenes bérletet.
A fővárosi önkormányzat 2008-ban döntött a közösségi biciklisrendszer kialakításáról, de sokat nem tettek ezért. A választások után rábízták a megvalósítást a BKK-ra, akik olyan sokáig gondolkoztak és egyezkedtek a kerületekkel, hogy csak tavaly tavasszal írták a biciklikre a pályázatot. Az 1500 bicikli leszállításának, illetve az informatikai rendszer kidolgozásának határideje idén április 7. volt, ezt jól érzékelhetően nem sikerült tartani.
Mindenesetre mondhatni simán belefér a bénázás, nekünk ez szinte ingyen van, hiszen a rendszer kialakításának 1,1 milliárd forintos költségéből 85 százalékot áll az ellenőrzésben kevésbé erős Európai Unió. Az önrészt a fővárosi önkormányzat adja, de a rendszer üzemeltetését százmillióval támogatja a Mol is.
Rovataink a Facebookon