Okos autó bringásoknak

2015.09.19. 08:56

Ezekben a napokban zajlik Európa legfontosabb autókiállítása, a hatvanhatodik Frankfurti autószalon. Minden fontos autómárka készített egy-egy tanulmányautót, melyek közt ott volt a Honda Civic Tourer Active Life Concept is, amelyet kifejezetten bringásoknak szántak.

A két kerékpár szállításához és szereléséhez átalakított kombiban úgy tudjuk elhelyezni a bringáinkat, hogy azoknak csak az első kerekét kell kiszerelni, és olyan pontosan lehet őket rögzíteni a pótkerék helyén kialakított vájatokban, hogy menet közben biztosan nem verődnek össze és nem kennek össze semmit zsírral.

A bringások Honda Civicjével nemcsak a szállítás, de a kisebb-nagyobb szerelések és karbantartás is könnyen megoldhatók. A lehajtott hátsó ülésekkel összesen 1668 literes csomagtér, kihúzható ponyvával ellátott ajtaja féltetőként szolgál az eső ellen, kihajtható szerelőállványon dolgozhatunk egy lökhárítóra tehető ülőkén, az autó farában pedig mindkét oldalon szerszámrekeszeket, kulacstartót és ivóvíztartályt rejtettek el. Beszereltek egy, a Honda elektromos hálózatáról működő légkompresszort, illetve egy nagy fényerejű szerelőlámpát is, így semmi sem hiányozhat a többnapos túrákon.

De hová tegyük az átizzadt ruhákat? Hát a Honda tetejére, ugyanis ezen a kombi Civicen nem a megszokott tetőbokszot találjuk, hanem egy kifejezetten a kerékpáros sisak, cipő és mez tárolásához kialakított lapos dobozt. A védőfelszerelések biztosan nem zörögnek odabent menet közben, igaz, a különleges csomagtartóba más nem is nagyon fér. 

Nem világos, hogy mit akart üzenni a Honda ezzel az egyelőre csak egyetlen példányban létező tanulmánnyal a bringás-autós vásárlóinak. Mivel a szériában gyártott Civic Tourer már eleve óriási csomagtartójáról híres a kategóriájában, elképzelhető, hogy később feláras extra felszerelésként látjuk majd viszont az Active Life Concept egyes részleteit. Kétszemélyes utazásokhoz ideálisnak tűnnek. Ha hátul is ülne valaki, akkor már kevésbé.

A Honda frankfurti standján a bringás Civic Tourer mellett állították ki azt a szintén kombi kivitelű Hondát, amely nem rég huszonöt napon át rótta Európa huszonnégy országának útjait, és összesen 13498 kilométert tett meg, váltott vezetőivel. A hosszú utazás sikeres rekordkísérlet volt, hiszen az autó átlagosan mindössze 2,82 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként. Így ez a legkisebb üzemanyag-fogyasztású jármű, amely megjárta a 24, egymással közvetlenül szomszédos EU tagországot, és rekordját már be is jegyezte a Guinnes bizottság.

Ha rekorder Honda kerékpárszállító kivitelével nem is volna ilyen egyszerű megismételni ezt az eredményt, azért annyi biztos, hogy hihetetlenül olcsón viheti utasait a legjobb kerékpáros túrák kezdőpontjáig.