A törvények általában a gyengébbet védik, de úgy tűnik, ez a trend most brutálisan megfordulni látszik az Egyesült Államok egyik államában, Dél-Dakotában. – írja a bicycling.com.
Az új szabályozás szerint a forgalomcsillapított övezeteken kívül, ha nincs legalább 3 láb (úgy 90 centi) széles leállósáv az úttest szélén, akkor
Az külön nyalánkság, hogy ahol nincs leállósáv, azokon az utakon egyszerűen megtiltanák a kerékpározást.
Persze túl azon, hogy a tervezett jogszabály marhaság, még slendriánul is van megfogalmazva, mert mi van akkor, ha egy bringást egy másik bringás előz meg? A lassabbnak akkor is le kell szállnia és udvariasan megvárni a másikat? Na és mi van akkor, ha egy traktort előz meg egy kerékpáros?
Nem ez azonban az egyetlen állam, ahol megkergültek a döntéshozók.
Jó két hete Missouriban jelentették be: azt tervezik, hogy egyes országutakon csak úgy lehet majd kerékpározni, ha legalább 15 láb, vagyis durván 3
Komolyan, látom magam előtt a rátóti elöljáróságot, élén a csikótojásos bíróval, ahogy törik a fejüket, majd meghozzák a bölcs döntést. Nagyjából ott tartunk mint az előző századfordulón, amikor az autózás veszélyeit úgy próbálták csillapítani, hogy egy kolompos fiúnak kellett menni a gépkocsi előtt, aki figyelmezteti a lakosságot, hogy autó jön.
Szerencsére azért nem ez a jellemző mindenhol az Egyesült Államokban. Egy közelmúltban készült felmérés szerint például a polgármesterek 70%-a támogatná, hogy a parkolók helyett kerékpársávok épüljenek.
Kötelező zászlórúd minden bringára? Kötelező leszállás, ha megelőz egy autó? Azt hiszed vicc? Hát nem!
Közzétette: Kerékagy – 2016. január 29.
Rovataink a Facebookon