Révész Máriusz: Jöhet a szürke színű 3. rendszám
Több kerékpáros előterjesztés is a kormány elé kerül hamarosan, tájékoztatott egy sajtóbeszélgetésen Révész Máriusz, kerékpáros fejlesztésekért felelős kormánybiztos.
- januártól jogszabály lehet a 3. rendszám a vonóhorgon szállított biciklik esetében, a rendszám színe szürke lehet. A problémáról itt írtunk részletesen.
- javulhat a kerékpárutak nyilvántartása, a Magyar Közút a főbb kerékpárutakat átveszi várhatóan az önkormányzatoktól, így egy kézbe kerül az üzemeltetés, fenntartás.
- sok város akar Bubit, az a terv, hogy jövőre egy regisztrációval lehessen használni az összes közbringarendszert az országban.
- döntenek hamarosan a kerékpáros munkába járás támogatásáról. (A minta az óbudai önkormányzat, ahol napi 400 forint jár annak, aki bringával megy az önkormányzat intézményeibe dolgozni. Bár ennek ellenőrzés kétséges, a társadalmi haszon mellett eltörpül az esetleges visszaélések miatti kár. Szóba került a kerékpárvásárlás támogatása is, valamint az, hogy közbringa bérletet vehessen a munkaadó, aminek az árát leírhatja az adóból.
Révész szerint a következő években 50-100 milliárd közötti összeg áramlik kerékpáros fejlesztésekbe. Három nagy projektet említett: a Balaton-Budapest kerékpárutat, a Balaton-kört, valamint az Eurovelo 6 nemzetközi bringaút fejlesztését, és több kisebbet (például a Keszthely-Fertőd kerékpárutat). A beruházások tervezési folyamata jövő nyárig tarthat, a kivitelezés jövő ősztől kezdődhet, ha nem jön közbe semmi.
A fővárosra 8,5 milliárd forint jut.
Ezt már Szeneczey Balász főpolgármester-helyettes mondta. Hozzátette: 13 kerület bicikliútjait fejlesztik, jelölik ki 2018-ig (Rákos-patak menti kerékpárút, Bubi fejlesztések, XVI.-XVII.-XVIII. kerületi fejlesztések, Csepel Kis-Duna-part).
Szeneczey szerint tehát a fővárosban nincs visszalépés kerékpáros ügyekben. Azeddigi fejlesztések felülvizsgálata 2-3 hónap múlva fejeződik be. A közútfejlesztéseket ugyanis vissza kell csempészni a fejlesztési tervekbe, de nem a kerékpáros fejlesztések rovására.
Kürti Gábor, a Kerékpárosklub elnöke elmondta: örülnek, hogy ennyi pénzt lehet költeni a fővárosi kerékpáros fejlesztésekre, de a projektek között van olyan, amit későbbre sorolna, például a dél-pesti kerületeket összekötő kerékpárutat, mert egyenlőre még az sem biztosított, hogy ezekből a kerületekből a központba be tudjanak jönni. A szervezet és a főváros között már jobb az együttműködés, de vannak még forró pontos Budapesten kerékpározás szempontjából.
Budai rakpart:
Az egyik legrégebbi, legnépszerűbb budapesti kerékpáros útvonal, de sok az összeütközés a gyalogosokkal. Kürti szerint a pesti rakparti kerékpárút segített volna, de a legutóbbi tervek szerint nem lesz egybefüggő. Ez jelentős visszalépés az eredeti tervekhez képest. Szeneczey szerint eredmény, hogy a pesti oldalon hamarosan elkészül az Árpád híd és a Dráva utca közötti szakasz.
Nagykörút:
Abban egyetértettek a résztvevők, hogy nehéz ügy. A BKK-nak van terve róla, de jelenleg nem időszerű. Kürti szerint akkor lehet majd kitűzni a Budapest kerékpárosbarát zászlót, ha a Nagykörúton rendesen lehet biciklizni.
Bartók Béla út:
Még mindig nincs döntés. Várhatóan lesz kerékpárút, de a Műszaki Egyetem szakvéleményére várnak még.
Belső-Üllői úti kerékpárút:
Nehéz ügy szintén, de meg kell várni vele a 3-as metró felújításának befejezését az Üllői úti metrópótlás miatt.
Érdekelnek a budapesti bringás fejlesztések? Kövesd a Kerékagyat a Facebookon!
Rovataink a Facebookon