Elkészült minden idők legdrágább kerékpáros patakhídja
Nem is olyan rég részletesen beszámoltunk arról a csodahídról, amelyet a vizes világbajnokságra építettünk 400 millióból, olyan beton alapokra, hogy csak na. A BKK azt is szépen elmagyarázta akkor, hogy miért van minderre szükségünk. Sokáig azt hittük, hogy nem csak fölösleges és drága lesz a beruházás, de még csak el sem készül időre. Nos ez utóbbival kapcsolatban tévedtünk. Már persze ha elkészültnek tekinthetjük azt, hogy áll a híd, csak épp nem nagyon vezet sehonnan sehova. Pedig egy kis odafigyeléssel tök hasznos is lehetett volna. Főleg ha nem gondolunk közben arra, hogy 400 millió forintból hány vödör sárga festéket lehetett volna venni, és abból mennyi hasznos bringás fejlesztést felfesteni városszerte.
Na de félre a bringások lélegeztetőgépével! Az olvasói levél nyomán Anita egyből odakerekezett a helyszínre (ami az esetében nem biciklizést, hanem babakocsizást jelent), és kattintott pár képet. Íme.
Mint írja, a híd valóban kész, viszont a megközelítése elég nehézkes. Ilyen az odavezető út:
Viszont ha ott vagyunk, akkor maga a híd tényleg jól néz ki:
Oké, de hova vezet?
Tehát ha jól értelmezzük a fejlesztést, akkor a lényege az volt a közel félmilliárdos projektnek, hogy a kerékpárosok másfél perccel hamarabb érjék el ezt a félkész murvás parkolót. Szóval a bicikliút készen van, pompás! Csak annyi a szépséghiba, hogy az eddig is volt, igaz, a Rákos-patak túloldalán.
Ahová amúgy 500 méterrel odébb eddig is át lehetett hajtani:
A legszomorúbb az egészben, hogy ha már mindenképpen egy bringás hídra volt szükség látványberuházásként a vizes vébére, akkor akár értelmesen is elhelyezhették volna. Ahogy Anita írja: "ha az egész híd 500 méterrel feljebb épült volna, akkor átment volna a patak és a Foka-öböl felett is, és akkor ki lehetett volna sétálni / babakocsizni / gurulni a Marinára, ami tényleg pazar sétány, de nehezen megközelíthető."
Érdekelnek a bringás fejlesztések? Kövesd a Kerékagyat a Facebookon!
Rovataink a Facebookon