10 elfuserált bringás fejlesztés Budapesten
További Kerékagy cikkek
1. Több milliárd forintot költöttek a Margitsziget felújítására, Bubi-állomásokat, kerékpártárolókat helyeztek ki, de a bringázást a szigeten sikerült inkább nehezíteni, mint könnyebbé tenni. A szigeti gerincút északi végén hirtelen feltűnő kerékpáros nyomok beterelnek a gépkocsiparkoló kijáratához, egyenesen neki a Bubi-állomásnak. Onnan az Árpád híd felé vagy a járdán lehet tovább menni a sétáló emberek között (balesetveszély, vizesen csúszik - dupla balesetveszély), vagy visszakanyarodva az úttesten, onnan viszont nem lehet felhajtani a hídhoz csak a futó rekortánon (dupla balesetveszély) - a felhajtót ugyanis sorompó zárja le (erről itt írtunk).
2. Megépült a fonódó villamos, ami nagyszerű közlekedési fejlesztés, de állomásai miatt két helyen is leszűkült és balesetveszélyes lett az egyik legnépszerűbbnek számító bringaút: a Bem rakparti. Keskenyebb lett a Margit hídtól a Batthyányig tartó szakasz, ráadásul csatornafedeleket építettek be, amik jó magyar szokáshoz híven rögtön megsüllyedtek. Ugyanez a rakparti bicikliút leszűkült az Erzsébet hídnál is.
3. Még a fonódó villamos beruházáshoz tartozik a rakparti bringaút Bem utcai bekötése, ami először egyszerűen lemaradt. Néhány hónapja a Bem utca felújításánál pótolták a kerékpárutat, ami a Bem rakpartot elérve viszont hirtelen véget ér.
Lehet leszállni a kerékpárról, és áttologatni a rakparti bringaútig.
4. A Nehru partot úgy újították fel, hogy a Csepelről érkező bicikliút Petőfi híd alatti végét nem kötötték össze a Fővám tér felől érkező bringaúttal, így mindenki a parkon át teker a gyalogosok között, pedig lett volna hely. Ha éppen közterület-felügyelőkbe nem ütközik.
5. Az Árpád fejedelem úti buszsávot (bringasávval) leradírozták, és jobbra kanyarodó közúti sávot csináltak belőle. Ha a kerékpáros szabályosan akar egyenesen közlekedni, akkor egyes helyeken egy sávval beljebb kell tekernie, sokkal veszélyesebb helyzetben.
6. A Pesti alsó rakpart a Margit híd és Dráva utca között. Nem épült meg a tervezett bringasáv, a helye viszont megmaradt, most illegális +1 sávnyi buszparkolóként üzemel. Épp hogy belejössz a Moszkva sétányon, amikor felterelnek a szűk, kivilágítatlan felső rakparti bicikliútra, ami már tele van csúcsidőben.
7. Óbuda, Aranyhegyi utca: egyoldali kétirányú bringaút beparkolt kocsibeállókkal, meglévő hely ellenére rossz kanyarívekkel, béna sorompós megoldással.
8. Parkoló autóknak épített kerékpársáv a Fő utcában. Az nagyon jó, hogy kiépítették a sávot a bringásoknak, de az, hogy legálissá tették a megállást két kerékkel a padkán, megkérdőjelezi az egész fejlesztést. Nem a rakodással van probléma, azt nyilván valahogy meg kell oldani (éjszaka), hanem azzal, hogy a (padkás) kiegészítő táblára hivatkozva 3-4-5 személygépkocsi szinte folyamatosan a kerékpársávon parkol. Kerülgetésük balesetveszélyes, a sávját kényszerűen elhagyó bringást ledudálják az autósok.
9. Egyes autós jobbkanyarokban elsőbbségadás tábla kirakása kerékpárosoknak a korábbi elsőbbség helyett (pl. Szerémi út - Galvani utca, Váci út - Árva utca)
10: A Rákos-patak feletti félmilliárd forintos gyalogos-kerékpáros híd. A hidat az úszó vébére építették, de az esemény alatt lezárták a kerékpárosok elől. Most sem rajzanak rajta a bringások, mert van egy másik híd 300 méterrel feljebb, és egy másik kerékpárút, ami elkerüli. A híd a nagyon drága és nagyjából fölösleges beruházások állatorvosi lova, és azért illik ide, mert az árából nagyjából az összes fenti problémát orvosolni lehetett volna.
De nehogy az a vád érjen minket, hogy csak a rosszat látjuk, történtek jó kerékpáros fejlesztések is az elmúlt két évben, íme:
- Bubi bővítés
- Moszkva sétány bringaút (Árpád híd - Dráva utca)
- Fehérvári út külső szakaszán bringasáv
- Róbert Károly körút bicikliút
- Újpest, Görgey Artúr utca biciklisáv
- Újpest, Tél utca biciklisáv
- Dráva utcai bringasáv, ami az egyoldali kétirányú járdás bénaságból lett egész elfogadható irányhelyes megoldás.
- Fő utcai bringasáv
- B+R parkoló a Pillangó utcai metró, Örs Vezér téri busz és cinkotai HÉV állomásoknál
- Budán a hegyi járatokon a kerékpár szállítási lehetőség tömegközlekedésen (idén bővült)
+1: Felkerült erre a listára is a Bartók Béla úti kerékpársáv, ami hosszas tipródás után végül a jó irányba módosult a napokban.
Rovataink a Facebookon