Csak félig gondoltak a kerékpárosokra a Lánchíd-Alagút felújításnál
A Flowcycle.hu szakportál azt írja, utánajártak, hogy a Lánchíd kiszélesítésekor terveznek-e kerékpárúttal, és azt a választ kapta a BKK-tól, hogy a körülbelül 80 centis kiszélesítés csak a járdákat érinti, amik így nem teszik lehetővé azt, hogy külön kerékpárutat alakítsanak ki a Lánchíd szélein.
![DSC 3054](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2108/21086/210861/21086142_b740d578650774fabc128d535df07fa8_wm.jpg)
Fotó: Bődey János
A tervek szerint a járdákon továbbra is csak tolni szabad majd a kerékpárt.
Ugyanakkor kerékpáros nyomokat fognak felfesteni az úttestre. A lap szerint ezzel a bringások általános helyzete nem javul a hídon.
Valamennyi kerékpáros fejlesztés viszont azért lesz, teszi hozzá a lap, ugyanis
- A Széchenyi lánchíd budai hídfőjében lévő vegyes használatú gyalogos-kerékpáros aluljárót kiszélesítik, amelyben a gyalogosok és a kerékpározók egymástól elválasztott felületen biztonságosan közlekedhetnek majd.
- A Fő utca felé vezető lépcsőn a kerékpárok fel-le tolását segítő kőrámpát építenek.
- A Várhegyi alagútban a tervezett forgalomtechnika az irányhelyes kerékpározást fogja segíteni: hegymenetben, a Krisztina körút felé (vélhetően lassabb) kerékpárforgalom önálló kerékpársávot kap, míg a völgymenetben közlekedők egy szélesített közúti pályán, kerékpárnyomon haladhatnak majd.
- Az alagút légtechnikai rendszere megújul, biztosítva a friss levegő alagúton belüli áramlását. Az új ventilátorok az alagútszerkezet tetejére kerülnek, hogy ne veszélyeztessék a falazat mellett elhaladó kerékpározókat.
Rovataink a Facebookon