Amikor Ronald Reagan cigit reklámozott
Ötven évvel ezelőtt jelent meg az a tisztiorvosi jelentés az Egyesült Államokban, amely egyértelműen kimondta a dohányzás és a tüdőrák közötti összefüggést. A jelentés után indult meg az igazi küzdelem a tengerentúlon a dohányzás ellen. De a dohánygyárak is felvették a kesztyűt, hatásos plakátokkal, hírességekkel, tudományos kutatásokkal próbálták meg ellensúlyozni a dohányzásellenes kampányokat és fenntartani a forgalmat.
A káros szenvedély elleni és az egészséges élet melletti fél évszázados harcot egy képösszeállításban akartuk megmutatni, de igazi cigipornó lett belőle. A dohányáru reklámozására vonatkozó hazai szabályok ugyanis szinte lehetetlenné teszik egy ilyen galéria közlését a magyar sajtóban - ezért is kerültek a képre a Nemzeti Dohányfoltok.
![Pedig volt idő, amikor még Ronald Reagan (akkor még színész, később amerikai elnök) is cigarettát reklámozott. Ez a plakát 1947-ben futott. Mik ezek a dohányfoltok és kitakarások? Olvassa el kapcsolódó cikkünkben!](https://kep.index.hu/1/0/536/5369/53693/5369300_ec4b38c5a3d458b7bc25e6154d758687_wm.jpg)
A hazai fogyasztóvédelmi szabályok általános tilalmat fogalmaznak meg a dohánytermékek reklámozására. A tilalom a dohányáru közvetett reklámozására is kiterjed. Dohányárut csak forgalmazóknak készítette szakmai anyagban, nem az EGT tagállamokból származó sajtótermékben, és a dohányboltokban lehet reklámozni. Még ezek a reklámok sem tüntethetik fel azonban a dohányzást egészséges tevékenységként, nem ábrázolhatnak dohányzó személyt, és nem használhatják fel ismert személyiség képét.