Hátborzongató öngyilkosság egy 66 évvel ezelőtti légikatasztrófa helyszínén
További Külföld cikkek
- Észtország haditengerészeti műveletet indított, de a NATO sem lacafacázik
- Videón, ahogy agyba-főbe vernek, rugdosnak egy megbilincselt rabot
- Szlovákia megfenyegette Ukrajnát, megtorolják, ha nem jön gáz
- 2025-től munkaszüneti nappá nyilvánítják december 24-ét a lengyelek
- Ismét berágtak a horvátok Magyarországra, több szomszédos országgal is tárgyalnak
A cikk szerda este frissült, részleteket lásd a lap alján.
1949. augusztus 19-én 10:58-kor szállt fel a belfasti reptérről a British European Airways Douglas DC-3-asa és a manchesteri reptér felé vette az irányt. A fedélzeten 29 utas és három vagy négy főnyi személyzet utazott.
Szinte pont egy órányi repülés után, 11:59-kor adott a gép utoljára életjelet magáról, egy perccel később bekövetkezett a tragédia: a gép 24 kilométerre a manchesteri reptértől a kietlen Saddleworth Moor vidékén az Indian's Headnek nevezett csúcsnak ütközött. A roncsok lángba borultak. A helyszínen a személyzet és 21 utas vesztette életét, nyolc ember élte túl a szerencsétlenséget.
Az idő pocsék volt, a hegy nehezen megközelíthető, a túlélőket végül a helyi lakosok és a mentőegységek élő lánca hozta le a hegyről, kézről kézre adva őket. Dr. John Loftus az elsők között volt, aki a helyszínre ért. Borzongva mesélte élményeit a helyszínre érkező újságíróknak:
1914 óta vagyok orvos, szolgáltam mind a két világháborúban, de ez volt a legrosszabb látvány, ami életemben elém tárult.
2015. december 11-én egy 65-75 év közötti férfi utazott a londoni Euston pályaudvarról Manchesterbe, onnan pedig Greenfiledbe. Délután két óra lehetett, amikor betért a pubba, ahol aziránt érdeklődött, hogyan juthat el az Indian's Headhez. Innen mindössze fél kilométer volt a csúcs, a kocsmában azonban a rossz idő miatt nem javasolták a kirándulást.
A férfi sötétedés után, délután fél 5-kor mégis nekivágott az útnak. A holttestét másnap reggel találták meg a hegyen, ott, ahol 1949-ben a British European Airways Douglas DC-3-asa lezuhant. A vizsgálat szerint öngyilkosságot követett el, a zsebeiben 130 fonton és az előző napi vonatjegyeken kívül más nem volt.
A rendőrök hat hete hiába kutatnak a férfi személyazonossága után. Egyelőre csak egy hátborzongató és homályos összefüggés van: a rendőrök a térfigyelő kamerák és a kocsma közönségének vallomása alapján az áldozat életkorát 65-75 évre lőtték be. Hatvanhat évvel ezelőtt pedig a későbbi öngyilkosság helyszínén zuhant le a DC-9-es.
Az összefüggésre felfigyelő oldhami nyomozók elővették a hatvanhat évvel ezelőtti repülőgép-szerencsétlenség aktáját. Kiderült, hogy a nyolc túlélő között két gyermek volt: az 5 éves Stephen Evans és a 2 éves Michael Prestwich.
Michael tíz évvel később egy vasúti szerencsétlenségben vesztette életét, amikor hazafelé tartott az iskolából. Stephen sorsáról egyelőre semmi hír, most lenne 71 éves.
A rendőrség más nyomot is vizsgál. Nem biztos, hogy a most öngyilkosságot elkövetett férfi a gépen ült, az is elképzelhető, hogy családtagjai vesztették életüket az 1949-es balesetben. De egyre valószínűbb, hogy van összefüggés a repülőgép-szerencsétlenség és az öngyilkosság között.
UPDATE (szerda este, Guardian): A tetszetős teória ellenére sem valószínű, hogy egy 1949-es túlélő látható a biztonsági kamera felvételén. Jelentkeztek ugyanis az 1994-ben egy észak-írországi kórházból eltűnt Hugh Tonernek a hozzátartozói, akik szerint feltűnő hasonlóság van az ismeretlen férfi és a rokonuk között. Az Észak-Írországban élő családtagoktól DNS-mintát vesznek.
(A Guardian és a Sun cikke, valamint a Wikipédia szócikke alapján.)
Ha Ön vagy valaki a környezetében krízishelyzetben van, hívja mobilról is a 116-123-as ingyenes lelki elsősegély számot!
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.