![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
Venezuelában egy másik Morandi híd miatt aggódnak
![Rafael Urdaneta Bridge 3](https://kep.index.hu/1/0/2076/20767/207672/20767232_0578bb77362f966eb773a2be16470a7b_wm.jpg)
A 38 halálos áldozatot követelő keddi genovai hídomlás után Venezuelában is aggódnak a szintén Riccardo Morandi olasz építette másik híd miatt. Ez utóbbi régebbi és nyolcszor olyan hosszú, mint genovai testvére - írja az MTI. A 8678 méter hosszú (a beomlott genovai autópályahíd csak 1182 méter hosszú volt), Rafael Urdaneta tábornokról elnevezett hidat 1962-ben avatták fel.
A Maracaibo-tavon átívelő híd péntektől hétfőig is zárva marad, miután az egyik végénél elhelyezett szerelvényszekrényben tűz ütött ki. Itt halad át a Venezuela második legnagyobb városát ellátó elektromos hálózat. A térség 4 millió lakosánál szünetel az áramszolgáltatás és gyakorlatilag el vannak vágva az ország többi részétől.
Az országban gyakoriak az áramszünetek, mint mindig, ha valami nem működik, a kormány most is szabotázst emleget.
A szakértőket nem csak az áramszünet, de a híd állapota is aggasztja. Az elkészülésekor a világ leghosszabb hídjának számító építmény oszlopait több mint két évtizede nem vizsgálták meg - közölte Marcelo Monot, a Zulia Mérnökközpont volt elnöke, aki szerint évek óta nem működik a járművek súlyát mérő berendezés sem, ami szintén kockázatos.
Marzia Marandola, a római Sapienzia egyetem építész professzora szerint a genovai völgyhidat nem készítették fel a jelenlegi forgalomra. A híd forgalma a tízszerese annak, mint amilyen az építése idején volt. Ráadásul a járművek súlya is nőtt. "Nem hiszem, hogy ekkora változáshoz alkalmazkodni lehetne" - mondta a professzor, aki egyik doktori disszertációját Riccardo Morandiról írta.
(Borítókép: A Rafael Urdaneta híd a Maracaibo-tavon Fotó: Wikipedia)