Konrád
6 °C
23 °C

Egész Európában letiltották a Boeingeket

2019.03.12. 14:58 Módosítva: 2019.03.12. 18:49

FRISSÍTÉS: Kedd este 7 körül az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség közölte, hogy felfüggeszti az összes Boeing 737 MAX 8 és MAX 9-es üzemelését a kontinensen.  

Az unió légiközlekedési szerve kedden az MTI-nek megküldött közleményében azt írta, este 8 órától határozatlan időre kitiltja a tagországok légterében a Boeing MAX típusokat, emellett a harmadik országbeli üzemeltetők nem repülhetnek át az unió légterén a típussal.

Kedd délután írtuk meg, több ország ítéli veszteglésre Boeing 737 MAX 8 típusú repülőit, amíg nem tisztázódik, hogy pontosan mi is történt a lezuhant etióp repülővel. Kína, Indonézia és Etiópia rögtön a balesetet követően jelezte a repülési tilalmat, amihez azóta több ország is csatlakozott.

Első körben a következő országokban, légitársaságoknál álltak szárnyaszegetten a MAX 8-asok:

  • Szingapúr
  • Indonézia
  • Ausztrália
  • Dél-Afrika
  • Kína
  • India
  • Egyesült Királyság
  • Aeromexico - Mexikó
  • Aerolíneas Argentinas - Argentína
  • Cayman Airways - Kajmán-szigetek
  • Eastar Jet - Dél-Korea

Kedd délután aztán a brit, a német, az ír, a francia, a norvég, a holland, az osztrák, a maláj és az ománi légügyi hatóság is közölte: kitiltja országa légteréből a Boeing 737 MAX-okat, így azok sem induló, sem érkező, sem átrepülő járatot nem teljesíthetnek.

CartoDb térkép embed

Több légitársaság gépét út közben érte a hír, a Turkish Airlines és a Norwegian gépei visszafordultak a kiinduló repülőtérre.

A Boeinget súlyosabban érinti az incidens, mint azt sokan elsőre gondolták, a cég részvényei rögtön a baleset után 10 százalékot estek. Szakértők akkor ezt átmeneti zuhanásnak nevezték, azonban ahogy több társaság kényszeríti földre a Boeing gépeit, a cég további veszteségekre számíthat.

A Boeing az európai országok kitiltása után az MTI-hez is eljuttatott közleményében azt írta, tiszteletben tartják a döntést, de mivel az amerikai hatóságok továbbra is biztonságosnak ítélik a típust, ezért nem kényszeríti földre a MAX-okat. Jelezték, hogy a repülésirányító szoftverhez heteken belül frissítést adnak ki.

(infografika: Szémann Tamás / index)

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!