Soha ennyi pénzt nem költöttek amerikai elnökválasztásra, mint idén
Az USA-ban 14 milliárd dollárt költöttek az idei elnökválasztás során kampánycélokra – írja a BBC.
Ennek az összegnek majdnem a fele, 6,6 milliárd dollárt közvetlenül az elnökjelöltek reklámozására ment el.
EZ TÖBB, MINT AMIt összesítve az UTOLSÓ KÉT ELNÖKVÁLASZTÁS SORÁN ERRE A CÉLRA fordítottak.
Emellett 7 milliárd dollárt költöttek a kongresszusi képviselőjelöltek népszerűsítésére, ami szintén rekordot jelent.
A többi pénzt a médiumokban megjelentetett reklámok, illetve a közösségi média reklámok vitték el. Az utóbbi tekintetében annyit lehet tudni, hogy mindkét oldalon 200 millió dollárnál többet szántak online hirdetésekre.
A kampányban dolgozók fizetésére a demokraták mintegy 50 millió dollárt költöttek, miközben a republikánus oldalon csak 20 milliót költöttek ugyanerre a célra.
Trump és csapata viszont sok pénzt, 8 millió dollárt költött apróbb, reprezentációs tárgyakra – köztük a népszerűvé vált Trump-sapkák gyártására is.
Az ehhez szükséges pénzt a pártok többnyire kampányadományokból gyűjtötték össze. Az adományok mintegy 20%-a jött össze kétszáz dollár alatti felajánlásokból, a többit a pártok mögött álló mágnások állták.
Elméletileg egyébként korlátozva lenne az, hogy milyen mértékben lehet hozzájárulni a pártok kampányához: 2800 dollár a felső limit e tekintetben. A gyakorlatban azonban ezt a szabályozást meg lehet kerülni.
Voltak például olyan, a támogatók számára rendezett vacsorák, amelyeken dollármilliók Gyűltek össze egyetlen éjszaka alatt.
Továbbá a pártfüggetlen cégek hozzájárulásait 2010 óta szintén nem érintik komolyabb korlátozások, így onnan is jelentős pénzösszegek tudtak befolyni a kampányba.
Idén kétszer annyi pénz érkezett a kampányokba ilyen módon, mint 2016-ban,
a cégek többsége Joe Bident és a demokratákat támogatta.
Az elnökválasztási kampányok költségei gyors ütemben emelkedtek az utóbbi években: az idei 14 milliárd dolláros összeg négyszerese annak, amit az 2000-es elnökválasztás során költöttek.