Szadizásról és csicskáztatásról kellett írniuk a magyar diákoknak Romániában

2021.06.26. 05:40

Iskolai bántalmazásról szóló szövegeket és feladatokat kaptak a romániai magyar nyolcadikosok a június 25-i anyanyelvi képességvizsgán – írja a Transindex.

A szadizás, szekálás, a kisebbek csicskáztatása, megalázása és gyötrése, a kegyetlen beavatási szertartások, a zsarnokoskodás mind-mind arra irányul, hogy a gyengébbel kapcsolatban az erősebb a hatalmát fenntartsa. Mit tehetsz akkor, ha bántalmazás áldozatává váltál? Először is, ha elfajulnának a dolgok, egy pillanatig se félj segítséget kérni!

Többek között ezt  a szövegértést felmérő feladatokat kapták a diákok. Arról is kellett írniuk, mit tennének, ha valaki bántalmazná őket.

A témaválasztás különösen időszerű, hiszen a jelenléti oktatás újraindulása után több szakember, pszichológus is felhívta a figyelmet arra, hogy Romániában az iskolába visszatérő diákok körében egyre gyakoribb az erőszak, bántalmazás, bullying.

Nemrég a World Vision România gyermekvédelmi szervezet közzétette kutatási eredményeit az 

iskolai bántalmazás gyakoriságáról a romániai iskolákban, és az eredmény sokkoló.

Az erőszak mindenhol jelen van, és leggyakoribb formája a verbális bántalmazás. A középiskolások 38 százaléka volt már elszenvedője.

A felmérésben résztvevő gyerekek a második leggyakoribb bántalmazási formaként a közösségi agressziót említették: a felsős általános iskolások 15,6 százaléka és a középiskolások 19 százaléka tapasztalta meg ez a fajta erőszakot. 

A megkérdezettek egyötöde kirekesztettnek érzi magát az iskolájában.

Az internetes zaklatást az általános iskolák felsőseinek 14 százaléka, a középiskolások 12,5 százaléka tapasztalta meg; a fizikai bántalmazás minden hét felsős általános iskolás diákból egyet érint, a középiskolásoknál egy a tízhez az arány.

Mindazok, akik áldozatul esnek, de azok is, akik csak szemlélők, többnyire passzívak maradnak. Ennek fő okaként a félelmet jelölték meg, valamint az, hogy nem tudják, kivel tudnának beszélgetni a problémákról.