Gigabírságot kapott a vírusálló ruhákat reklámozó cég
A Lorna Jane nevű sportruházati cég tavaly - a járvány kellős közepén - olyan hirdetésekkel jelentkezett, hogy az általuk használt új és úttörő technológia segítségével (LJ Shield, szerényen LJ Pajzsnak nevezték) készített termékeik megakadályozzák a kórokozók terjedését.
A reklám szövege szerint, ha koronavírussal érintkezik az új típusú anyagból készült sportruha, akkor az megsemmisíti a vírust,
így akadályozza a terjedését is.
A bíró ítéletében, csaló, megtévesztő és rendkívül veszélyes magatartásnak nevezte a vállalat üzleti fogását. A Lorna Jane elfogadta az ítéletet, de azzal védekezett, hogy egy régi, megbízható beszállítójuktól kapták a sportruhákat, amelyek
végül nem hozták azt a teljesítményt, amit ígértek, illetve amit velük szemben elvártak."
A cég igazgatója szerint a beszállító azt hitette el velük, hogy LJ Shield technológiát eladták más ausztrál vállalatnak, illetve értékesítették az USA-ban, Tajvanon és Kínában is. Abban a hitben voltunk, hogy a vásárlóknak hasznos terméket kínálunk, amely vírusálló és antibakteriális, miközben átvertek bennünket - tette hozzá a cégvezető.
A vállalat elleni eljárást tavaly kezdeményezte az Ausztrál Fogyasztóvédelmi és Versenyfelügyeleti Testület (ACCC), mondván komoly tudományos és technológiai alapokra hivatkozva állított teljesen hamis dolgokat, amelyekkel veszélyes közegészségügyi helyzetet teremtett és hamis biztonságérzetet nyújtott a fogyasztóknak.
A bírósági döntés értelmében a Lorna Jane ausztrál, új-zélandi, amerikai és szingapúri üzleteiben is ki kell függeszteni, hogy az ítélet szerint mely termékekkel tévesztették meg a vásárlókat.