- Külföld
- dubaj
- magyar pavilon
- magyar turisztikai ügynökség
- tiborcz istván
- paár attila
- balásy gyula
- rogán antal
Megnyílt a dubaji expó, folytak a magyar közpénzmilliárdok
További Külföld cikkek
-
Veszélyes anyagokat szállított az Északi-tengeren ütköző konténerhajó
- Kuba kiengedte mind az 553 foglyot a Vatikán közreműködésével létrejött megállapodás keretében
- Már kilencvenmillió dollárért megvehető a milliárdos híres luxusjachtja
- Ukrajna és Amerika újra tárgyalóasztalhoz ül, miután Volodimir Zelenszkij és Donald Trump találkozója kudarcba fulladt
- Olyat mondott az amerikai külügyminiszter, aminek az ukránok nem fognak örülni
Október elsején megnyitotta kapuit az Expo 2020 Dubai, amelyen fél éven keresztül közel 200 kiállító ország vesz részt. Tematikája alapján a magyar pavilon nyerte el a Time Out Dubai újságíróinak elismerését, miután a világkiállításon résztvevő 192 pavilon közül a 15 legkülönlegesebb közé került, ennek a különlegességnek azonban igen komoly ára volt, s ennek megfelelően ugyancsak komoly pénzek landoltak kormányközeli zsebekben az MFor összesítése szerint.
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szerint több mint egymillió látogatót várnak a szervezők a magyar pavilonba az elkövetkező hat hónapban, így rendkívüli lehetőségnek tartják a magyar részvételt turisztikai, gazdasági és diplomáciai szempontból.
A rendkívüli lehetőség azonban finoman szólva sem volt olcsó: a kormány már 2019 márciusában csaknem 21 milliárd forintot különített el a világkiállítás költségeire. Az ezzel kapcsolatos közbeszerzéseket a programok előkészítésére, szervezésére és lebonyolítására alakult EXPO 2020 Magyarország Nonprofit Kft. mellett az MTÜ és a Nemzeti Kommunikációs Hivatal intézte.
A legnagyobb tétel a pavilon építése és a későbbi bontása lett. 2019 júniusában még úgy volt, hogy nettó 10,6 milliárd forintot emészt fel a művelet, később ez felkúszott 11,266 milliárd forintra. Az építést a WHB-Épkar Építőipari Kft.-re bízták, amely Paár Attila többségi tulajdonában van. Paár Attila egyebek között Orbán Viktor veje, Tiborcz István üzlettársaként vált ismertté, olyannyira, hogy közös cégük is van, a BPA116 Vagyonkezelő Kft.
Az üzemeltetés nettó egymillió 85 ezer dollárba kerül (átszámítva mintegy 330 millió forintba), ezt a feladatot egyedüli pályázóként a Kraftwerk Design And Production L.L.C láthatja el.
A komplex kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása címen kiírt közbeszerzést Balásy Gyula két cége, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. nyerték el 135 millió forintért. E két céget az eddigi tapasztalatok szerint igencsak kedveli Rogán Antal, a New Land Media Kft. például 2018 óta szinte konkurencia nélkül kapja a kormány kommunikációs megrendeléseit.
Az élelmiszert és az italt pedig 200 millió forintos ajánlattal nyerte el Baluka László cége, az Aston Catering Kft. Ez a cég tavaly veszteséges volt, 53 milliós forgalom mellett közel 30 milliós mínuszt produkált.