A nyolc év alatt 3,6 milliárd dollárból, teljes egészében hazai pénzből felépített híd 100 kilométerrel rövidíti le az utat a főváros, Dakka és az ország második legnagyobb tengeri kikötője, Mongla között. A Világbank és más nemzetközi hitelintézetek korrupciós botrányok miatt vonultak ki a létesítmény finanszírozásából – írja az MTI.
Congratulations to 🇧🇩 and Prime Minister Sheikh Hasina !
— Shihab Murshed (@ShihabMurshed) June 25, 2022
Thank you World Bank, JICA Bangladesh, Islamic Development Bank and Asian Development Bank for removal of their funding proposal from the project. Bangladesh did it alone !
#riseofBangladesh #SheikhHasina #Padma pic.twitter.com/vtThNEqyoC
Az egyik kínai cég által felépített folyami átkelőt Dakkától 30 kilométerre délnyugatra, Mava településnél avatta fel Haszina Vazed miniszterelnök. A vasárnaptól használható híd 21 közigazgatási egységet köt össze Banglades déli és délnyugati része között.
Bár a híd közvetlenül nem része az Új Selyemútnak, felépítését Kína dakkai nagykövete mérföldkőnek nevezte a Bangladessel folytatott együttműködésben, a Kínai Államvasutak pedig azt közölte, hogy az új Padma-híd később vasúti összeköttetést is kínál az Új Selyemút különböző projektjei között, jelentős összekötő kapocs lesz Kína és egy pánázsiai vasúti hálózat között.
Közgazdászok szerint a gigantikus híd pótlólagosan évi 1,3 százalékkal növeli az évente amúgy is hétszázalékos gazdasági növekedést felmutató Banglades hazai össztermékét.
A 41 pilléren álló híd számos technikai kihívás elé állította a projekten dolgozó több mint 4000 mérnököt. Világrekordot jelent például, hogy a víz alatti cölöpöket 122 méter mélyre kellett leverni. A folyó egyes pontjain majdnem olyan sok víz áramlik át, mint a világ legbővizűbb folyóján, az Amazonason.