A poggyászkáosz annyira elfajult, hogy az utasok nyomkövető eszközökhöz fordulnak

2022.07.14. 21:55
Az amerikai és más európai repülőtereket túlterheli az utasforgalom és a poggyászok számának megugrása, mivel a világjárvány idején a légi közlekedési ágazatot sújtó tömeges elbocsátások után nincs elég személyzetük. Az utasok helymeghatározó készülékekkel próbálják nyomon követni a csomagjaikat.

Az utasok az Apple AirTag helymeghatározó készülékeihez és más cégek hasonló eszközeihez fordulnak, hogy szemmel tartsák a holmijukat. Az Apple 2021 áprilisában mutatta be az AirTageket 29 dolláros (11 740 forint) kezdőárral, míg a Samsung SmarTagje 29,99 dollárba (12 145 forint) kerül.

A kis hatótávolságú Bluetootht használó eszközök megengedettek a repülőgépeken, sok utas már most is hasonló technológiát használó kütyükkel, például játékkonzolokkal és fejhallgatókkal repül.

Ezer elveszett csomagot kerestek

A British Airways egyik utasa a héten azt írta a Twitteren, hogy a nyomkövetője szerint a poggyásza egy nappal a járata után érkezett a londoni Heathrow-ra, és már több mint 10 napja ott van. A múlt hónapban a Singapore Airlines egyik utasa az AirTag segítségével megtalálta és elhozta csomagjait, miután azok egy hétig a melbourne-i repülőtéren ragadtak – írja a Bloomberg.

A British Airways képviselői nem tudtak azonnal nyilatkozni. A világ egyik legforgalmasabb repülőtere, a Heathrow kedden két hónapra, szeptember 11-éig felső határt szabott a napi utasforgalomra a személyzethiány miatt, és arra kérte a légitársaságokat, hogy tartózkodjanak a nyári jegyek árusításától.

Ezen a héten a Delta Air Lines egyik repülőgépe utasok nélkül repült, hogy 1000 elveszett csomagot szállítson vissza a londoni csomópontról az Egyesült Államokba.