- Külföld
- Zöld Index
- brazília
- amazonas
- esőerdő
- autópálya
- építkezés
- közlekedés
- infrastruktúra
- környezetvédelem
Autópálya épül az Amazonas szívében
További Külföld cikkek
- Több mint harmincan meghaltak és száznál többen eltűntek egy kongói kompbalesetben
- Európa újabb szíriai menekülteket nem fogad be – vajon hazatérnek a korábban érkezettek?
- Még a sör is szikrázó luxuscikk Kim Dzsongun uralma alatt
- Saját vadászgépét lőtte le véletlenül Jemen partjainál az Egyesült Államok
- Nyolc embert ítéltek el egy tanár lefejezése miatt Párizsban
A BR–319 néven ismert út az egyetlen út, amely összeköti a legnagyobb amazóniai várost, Manaust Brazília többi részével. A 900 kilométer hosszú út fele még mindig aszfalt nélküli, és a hat hónapos esős évszakban általában járhatatlan.
A kutatók szerint a lépés az esőerdők tömeges irtásához fog vezetni, mivel a legtöbb amazóniai erdőirtás az utak mentén történik, ahol a hozzáférés könnyebb, és a földterület többet ér.
Az aszfaltozást erdőirtás követi
Az előzetes engedély azt jelenti, hogy a projekt átment mind a gazdasági, mind a környezetvédelmi szűréseken, és kulcsfontosságú része a projekt végső jóváhagyásának, de az aszfaltozási munkálatok még nem kezdődhetnek el. Az engedélyezés feltételei között szerepel egy természetvédelmi terület létrehozása egy őslakos csoport számára, a közeli vízminőség ellenőrzése és egy régészeti program.
Suely Araujo, az Ibama környezetvédelmi ügynökség korábbi elnöke szerint a kormány figyelmen kívül hagyja a fő problémát, a robbanásszerűen terjedő erdőirtást a régióban. Szerinte a feltételek nem fogják megakadályozni a fák kivágását, és az engedélyt nem lett volna szabad kiadni.
Az újraválasztásáért kampányoló Jair Bolsonaro elnök az engedélyt az ő vezetése alatt előrehaladó infrastrukturális projekt példájaként üdvözölte. Azt mondta, hogy az aszfaltozással az út forgalma zavartalan lesz. „A brazilok megszokták, hogy a BR–319-es úton elakadnak a személygépkocsik és a teherautók” – írta a Twitteren, egy videó mellett, amelyen mély sár látható az úton. „Ezúttal szerencsére ennek vége szakad”.
- Os brasileiros já haviam se acostumado com carros e caminhões atolando na BR319, que liga Porto Velho-RO a Manaus-AM. Esse tempo, felizmente, está chegando ao fim. O IBAMA deu licença prévia à nossa iniciativa de asfaltar os 405 km restantes da rodovia, abandonados há 30 anos! pic.twitter.com/EmiNQUS5Mm
— Jair M. Bolsonaro (@jairbolsonaro) July 29, 2022
Az utat eredetileg a Sky News szerint a brazil katonai diktatúra építtette az 1970-es években, de azóta leromlott. Az út leaszfaltozása egy tanulmány szerint 2030-ig az erdőirtás ötszörösét eredményezné. A brazil Amazonas kiirtása 2021-ben 15 éves csúcsot ért el, amit Bolsonaro a környezetvédelmi szempontok figyelmen kívül hagyásával ért el.