Továbbra sem érkezik orosz kőolaj Csehországba
További Külföld cikkek
- Ukrajnában kinyílt Pandora szelencéje, bizonyos egységek „egyszerűen elb*szták”
- Bevethetik a Nemzeti Gárdát, egyre súlyosabb a helyzet Amerikában
- Ilaria Salis újabb nyílt levelet írt magyarországi börtönéből
- Magyarország tizenhét másik állammal üzent a Hamásznak
- A Legfelsőbb Bíróság előtt Donald Trump mentelmi ügye
Továbbra sem érkezik orosz kőolaj Csehországba a Barátság vezetéken keresztül – jelentette csütörtökön reggel a cseh közszolgálati hírtelevízió (CT24) a Barátság és az IKL-kőolajvezetékeket üzemeltető Mero társaságra hivatkozva.
A hírtelevízió emlékeztetett: az orosz Transznyefty a korábban leállt szállításokat Szlovákiába és Magyarországra szerdán már felújította, miután a Mol tulajdonában lévő pozsonyi Slovnaft társaság kifizette az ukránoknak a tranzitdíjat. A csehországi szállítások folytatódó megszakításának okát az illetékesek nem közölték. Az orosz kőolajat feldolgozó Unipetrol társaság közölte, hogy több napra elegendő tartalékkal rendelkezik.
Nem korlátozza a cseh finomítókat a kiesés
Jozef Síkela cseh ipari és kereskedelmi miniszter szerint az orosz kőolajszállítások megszakítása jelenleg nem korlátozza a csehországi olajfinomítók működését.
Az Orlen Unipetrol csoport kőolaj-finomítói Litvínovban és Kralupy nad Vltavouban elegendő nyersolajjal rendelkeznek működésükhöz. Ez jelenleg a tervezett szinten van, és a cseh piac folyamatosan be van biztosítva kőolajtermékekkel
– mondta Michal Proczházka, az Unipetrol szóvivője a televíziónak.
A cseh Unipetrol a lengyel PKN Orlen társaság tulajdonában van. A Cseh Sajtóiroda a kőolajszállítások leállásával kapcsolatban a PKN Orlen álláspontját is kérdezte, de a társaság a kérdésekre csütörtök reggelig nem reagált.
A szállítások kiesése a Barátság vezetéken semmi módon nem korlátozza a cseh kőolaj-finomítók működését. Bármiféle korlátozások nélkül működnek, és a Mero állami vállalat több napra elegendő kőolajtartalékokkal rendelkezik. A lengyel féllel együtt keressük a helyzet megoldását, hogy megfelelő jogi és műszaki alapokon felújuljon a kőolajszállítás Csehországba
– nyilatkozta Jozef Síkela a televízióban, hozzátéve: az elhúzódó problémák esetén az állam 90 napra elegendő stratégiai tartalékait is igénybe lehetne venni, de erre egyelőre nincs szükség – írta az MTI.