Ryanair-vezér: Vége a 10 eurós jegyek korszakának
További Külföld cikkek
- Iszonyatos fegyverkezésbe kezdtek a görögök, Törökországot ez aggasztja
- Még két hónapot csúszik az űrben rekedt kozmonauták hazatérése, akik júniusban indultak egyhetes kirándulásra
- Helikopter ütközött egy kórház épületének Törökországban, négyen meghaltak
- Vádat emeltek a magdeburgi támadás elkövetője ellen
- Irán mostanra már teljesen letérdelt a nyugati szankciók miatt
O’Leary szerint a cégnek nagymértékben meg kell emelnie a jegyárat a legalacsonyabb árú jegyeinél is, ami azt jelenti, hogy véget ér „a 10 eurós jegyek korszaka” (Magyarországon egyébként már a nyár elején ugyanekkora összeggel kellett emelnie a jegyárakat a Ryanairnek az extraprofitadó miatt).
Biztos, hogy a nagyon olcsó, promóciós jegyeinkkel – az egyeurós jegyekkel, 99 eurócentes jegyekkel, és a 9,99 eurós jegyekkel – nem fognak találkozni a következő években
– fogalmazott a Ryanair-vezér.
Michael O’Leary azt is hozzátette, hogy jelenleg átlagosan 40 euróért vásárolnak jegyeket tőlük, de a következő öt évben 50 euró környékére emelkedik az átlag a drágulás miatt. A vállalat vezérigazgatója ugyanakkor nem tart attól, hogy a növekvő árak miatt kevesebben utaznának repülővel a következő időszakban.
A vállalat vezérigazgatója arról is beszélt a BBC-nek, hogy nekik viszonylag kevés járatot kellett lemondaniuk eddig 2022-ben a többi légitársasághoz képest (egy felmérés szerint ők mindössze a járatok 0,3 százalékát törölték, szemben a British Airways 3,5 százalékos és az Easyjet 2,8 százalékos járattörlési arányával). O’Leary ezt azzal magyarázta, hogy „részben szerencséjük volt, részben pedig bátrak voltak” akkor, amikor tavaly novemberben az omikron-variáns tombolása közepette elkezdték toborozni és kiképezni az utaskísérő személyzetet.
Hozzátette azt is, hogy ezzel kapcsolatban „nemigen tud együtt érezni” a repterek üzemeltetőivel, mivel már hónapokkal előre ismerhetik a menetrendet, és a földi kiszolgálószemélyzetnek, biztonsági őröknek (akiket a reptereknek kellene biztosítaniuk) sokkal kevesebb kiképzésre van szükségük, mint a repülőn lévőknek.
Az interjúban nem került szóba a Ryanair extraprofitadós konfliktusa a magyar kormánnyal, amelynek a legutóbbi fázisa az volt, hogy a vállalat – Varga Judit igazságügyi miniszter szerint – 300 millió forintos pénzbírságot kapott egy fogyasztóvédelmi eljárásban. A Ryanair ezzel összefüggésben azt is közölte, hogy fellebbeznek, amint hivatalosan is értesítik őket a döntésről.
(Borítókép: Thibaud Moritz/AFP)