- Külföld
- wizz air
- repülés
- utazás
- repülőtér
- párizs
- franciaország
- budapest
- ferihegy
- késés
- repülőgép
- káosz
- kártérítés
A Wizz Air Párizsban felejtette budapesti utasait
További Külföld cikkek
- Iszonyatos fegyverkezésbe kezdtek a görögök, Törökországot ez aggasztja
- Még két hónapot csúszik az űrben rekedt kozmonauták hazatérése, akik júniusban indultak egyhetes kirándulásra
- Helikopter ütközött egy kórház épületének Törökországban, négyen meghaltak
- Vádat emeltek a magdeburgi támadás elkövetője ellen
- Irán mostanra már teljesen letérdelt a nyugati szankciók miatt
Legutóbb egy olvasónk mesélte el személyes történetét, amikor júniusban London repterén ragadt, mert járata nem indult el. Ugyanabban a hónapban Ferihegyen is kitört a pánik, miután nem engedték el az utasokat a repülőtérről.
A Wizz Air közölte, hogy napközben akkora késések halmozódtak fel, hogy már nem tudott volna időben felszállni a gép a Párizs–Orly repülőtér bezárása előtt.
A „késés”, amiért kártérítés járna
Az augusztus 16-án fél 10-kor tervezett indulás helyett csak 17-én, azaz a mai nap folyamán – 12:40-kor – számíthatnak a Párizsban rekedt utasok a hazajövetelre. Az EU-s szabályok kimondják, hogy az utasok ilyen hosszú ideig tartó várakoztatása már nem késésnek minősül, hanem törléssel egyenértékű kártérítésre jogosítja a pórul járt utasokat – írja a spabook.net.
A Wizz Air levele tartalmazza a késések óraszámát, az út hosszát, és leírták, hogy milyen lehetőségeket kínál a légitársaság a járat pótlására, viszont az uniós jogszabályt meglehetősen tágan értelmezték, vagyis egyetlen mondattal épphogy megemlítik az utasok jogát a kártérítésre:
Ha a járat késése az érkezéskor meghaladja a három órát, az utas a rendelet értelmében kompenzációra jogosult (kivéve ha a késést rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden észszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni).
Az utasok e levél alapján azt hihetik, hogy a Wizz Air rendezte a számlát annyival, hogy ingyenesen átfoglalta őket egy másik járatra, és szállást biztosított nekik az éjszakai várakozásra. Egy szó sem esik arról, hogy a kártérítést külön igényelni kell, és ha az utas ismerné a jogait, tudná, hogy nem kell elfogadnia a felkínált szállást, kereshet magának, és minden költségéről benyújthatja a számlát a Wizz Airnek még a 250 eurós kártérítésen felül – írja a lap az EU-s jogszabály alapján.
Sokáig nem jutott szállás mindenkinek
Kaotikus állapotokról számoltak be a Párizsban vesztegelők, akik sokáig nem kaptak szállást, mivel az utazóknak csak egy részét vitték át a kijelölt szálláshelyre. 45 utast helyeztek el, de aztán a busz több körben visszament a többiekért és 2 különböző szállodában helyezték el őket, írja az utazási blog.
Szerdán az utasokat busszal elszállították a repülőtérre, viszont a 12:40-es beígért indulás végül 13:20-ra csúszott.
Reagált a Wizz Air
Az Index megkereste a Wizz Air-t az esettel kapcsolatban, és a légitársaság azt írta, hogy „az augusztus 16-án Párizs-Orly Repülőtérről Budapestre repülő esti járatát a nap során felgyülemlett késések miatt kénytelen volt átütemezni augusztus 17-re, mert a gép nem tudott volna a Párizs-Orly Reptér bezárása előtt felszállni. A járat átütemezéséről és az ezzel kapcsolatos tudnivalókról a WIZZ SMS-ben és e-mailben értesítette az érintett utasokat, helyi idő szerint 21:35-kor”.
A Wizz Airrel szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az utasoknak szállást foglalni az éjszakára, viszont Párizs szállodáinak telítettsége miatt a légitársaság elismerte, hogy egyes utasaiknak várni kellett, amíg biztosított lett számukra a szálláslehetőség.
A mai napon az utasokat reggeli várta, és a földi kiszolgáló csapat szállította vissza őket a repülőtérre a járatuk indulása előtt
– állítja a Wizz Air közleményében.
(Borítókép: Képünk illusztráció. Fotó: Nagy Attila Károly / Index)