Az őszbe is átnyúlik a légitársaságok mizériája
További Külföld cikkek
- Kazah légikatasztrófa: ukrán drónok jelenlétéről beszélnek az oroszok
- Hogyan került és maradt hatalmon Szíriában egy megvetett, lenézett kisebbség?
- Meghiúsult ünnepi program, síkideg emberek: több órát vesztegeltek egy vonat utasai a Csalagútban
- Egy új orosz videóban rakétát kap az arcába a Moszkva felett vidáman elhúzó Mikulás
- Erős földrengés rázta meg a Kuril-szigeteket
A sztrájkok és a létszámhiány több ezer járat törlésére kényszerítette a légitársaságokat annak érdekében, hogy megkíméljék az utasokat a többórás sorban állástól a főbb repülőtereken, a fennakadások azonban ősszel is folytatódnak. A Reuters összeszedte ennek néhány okát.
Világszerte sztrájkolnak a légitársaságok alkalmazottai
Miután a Covid–19 következtében az egész világon leállították az utazást, az óriási elbocsátáshullámot és fizetéscsökkentést átvészelő alkalmazottak – a pilótáktól kezdve a poggyászkezelőkön át – most több fizetést és jobb körülményeket követelnek maguknak. Ennek érdekében pedig sztrájkolni is hajlandók.
Szeptember 16-án például az európai járatok közül rengeteg fennakadt, mert a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja miatt a légitársaságok lemondták vagy eltolták a párizsi repülőterekre tervezett érkezési vagy indulási időpontok jelentős részét. Az eset 80 ezer utas érintett, amikor 420, elsősorban franciaországi járatot kellett törölniük – közölte a Ryanair.
A Ryanair spanyol légiutas-kísérői január 7-éig minden héten hétfőtől csütörtökig sztrájkolnak annak érdekében, hogy magasabb fizetést és jobb munkakörülményeket biztosítson nekik a cég. Ehhez hasonlóan jártak el a Lufthansa és az EasyJet pilótái is.
Hatalmas káosz uralkodott a repülőtereken nyáron
A légitársaságok, például a Lufthansa, a British Airways, az EasyJet, a KLM és a Wizz Air több ezer járatot törölt a nyári menetrendjéből annak érdekében, hogy enyhítsék a fennakadásokat, míg a nagy repülőterek, köztük a londoni Heathrow és az amszterdami Schiphol őszre megnövelte az utasszám felső korlátát.
A Schiphol azonban szeptember 16-án közölte: minimum október 31-éig 18 százalékkal csökkenti a napi utasszámot a munkaerőhiány miatt, ami leginkább a biztonsági személyzetet érinti. Ezzel a repülőtéren áthaladó átlagos utasszám napi 54 500-ra csökken majd szeptember hátralévő részében, októberben pedig 57 ezerre.
Miután korábban lecsökkentette a nyári menetrendjét, valamint augusztus közepéig leállította a Heathrow-ból induló rövid távú járatok jegyértékesítését, a British Airways augusztus 22-én bejelentette, hogy október végéig további járattörléseket hajt végre, miután a repülőtér meghosszabbította a légiforgalmi korlátozást.
Az ipari vezetők még azt is hozzátették, hogy a fizikailag nehéz és megerőltető munkára nem könnyű munkaerőt találni, főleg, hogy a fizetés sem annyira kecsegtető. Emellett az új alkalmazottak betanítása és a megfelelő engedélyek megszerzése is hónapokig tart.