Az Adidas beperelt egy divatházat, mert szerintük lenyúlták a logójukat

2023.01.06. 10:31
Bíróságra ment az Adidas a Thom Browne divatház ellen, mivel szerintük két logójuk is a saját, háromcsíkos jelzésüket utánozza, és ezáltal megtéveszthetik a vásárlókat.

A sportmárka úgy véli, hogy a Thom Browne az ő védelem alatt álló, három csíkos logójuk alapján készítette el a saját logóját. A Thom Browne logója 4 fehér csíkot tartalmaz, amely a fekete színű ruhákon valóban hasonlít az Adidas háromcsíkos logójára, máshol azonban nem. 

A divatház alapítója, Thom Browne a CNN szerint egy négycsíkos zoknit viselve érkezett meg a per tárgyalására. A bíróságon elhangzott, hogy Browne 2001-ben alapította meg divatházát, és először 2005-ben használtak egy három fehér csíkot tartalmazó logót, de annak használatától éppen azért álltak el, mert az Adidas megkereste őket. 

később, 2008-ban vezették be azt a négycsíkos logót, az úgynevezett „Four-bar signaturet”, amelyet ma is használnak, és amely miatt most az adidas perre ment velük szemben. 

A sportmárka azonban nemcsak e miatt a logó miatt ment a bíróságra, hanem egy másikat is kifogásol. Az úgynevezett „Grosgrain Signature” amiatt képezi a vita tárgyát, hogy – amint az a tárgyaláson is elhangzott –

  • az Adidas szerint egy háromcsíkos, piros-fehér-kék logóról van szó, amit lényegében szintén tőlük loptak,
  • míg a Thom Browne szerint egy ötcsíkos, fehér-piros-fehér-kék-fehér logóról van szó. 

Íme erről is egy fotó, döntse el ki-ki kedve szerint: 

Az Adidas 1949 óta használja a saját, háromcsíkos logóját. Véleményük szerint a Thom Browne logói „megtéveszthetik a vásárlót és a közvéleményt”. A bírósági dokumentumok szerint a két fél peren kívül is megpróbálta rendezni a jogi vitát, de nem jártak sikerrel.