Fél percig süllyedt meredeken a Qatar utasszállító repülőgépe
A gép Dohából indult Koppenhága felé, amikor 1800 láb (körülbelül 550 méter) magasságra emelkedett, aztán meredek süllyedésbe kezdett. A következő 24 másodpercben 1000 lábat (körülbelül 305 métert) vesztett a magasságából.
A repülőgép függőleges irányú süllyedése a percenkénti 3000 láb (914 méter) mértéket is meghaladta. Ez túllépte az adott fékszárnybeállítások megengedett maximális értékét.
Ez követően az utasszállító újból emelkedni kezdett, és folytatta útját a célállomás felé, majd 6 óra múlva biztonságosan leszállt. Úgy tudni, felszálláskor a járat első tisztje vezette a repülőgépet, és körülbelül 1600 láb magasság elérését követően a légi forgalmi irányítás engedélyezte, hogy közvetlenül a következő útvonalpontra forduljon.
Az első tiszt ekkor még kézi irányítással vezette a repülőgépet, és megkezdte a forduló végrehajtását. Az Airportal azt írja, a manőver közben
a pilóta vélhetően „elveszítette helyzettudatosságát”, és a gépet közel fél percre meredek süllyedésbe vitte.
A kapitány végül 800 láb (243 méter) magasságban átvette az irányítást, és megkezdte az emelkedést. Hozzátették: a robotpilótát azért nem kapcsolták be a felszállást követően, mert a kapitány lassan táplálta be a megadott útvonalpontot a számítógépbe.
(Borítókép: Marcio Rodrigo Machado / S3studio / Getty Images)