Megindult a forgalom a világ legnagyobb metrógyűrűjén
További Külföld cikkek
- Meghalt a brit szexguru, aki milliókat világosított fel a nemi együttlétről
- Vörös listára helyezhetik az Interpolnál a Magyarországra menekült lengyel miniszterhelyettest
- Új külügyminisztert nevezett ki a szíriai vezetés
- Az Egyesült Államok felajánlotta segítségét a németországi terrortámadás kivizsgálásához
- A volt skót igazságügyi miniszter is megszólalt a Lockerbie-merényletről
A nagy körgyűrűn 31 állomás és három depó található, a vonal hossza 70 kilométer, ami 13 kilométerrel több az eddigi csúcstartónál, a pekingi metró második gyűrűjénél. Kilenc állomáson szerdán indult meg a forgalom.
A 13 millió lakosú Moszkva önkormányzata által közöltek szerint a nagy körgyűrű beindítása 34 kerületben javítja a tömegközlekedést. Az érintett kerületekben 3,3 millió ember él. A várakozások szerint a gyűrű
25 százalékkal csökkenti majd a többi metróvonal és 15 százalékkal a moszkvai autóutak terhelését.
Az új létesítmény igénybevételével az utazásra fordított idő akár napi 45 perccel is rövidülhet.
A gyűrű 24 állomásáról 47 fajta átszállási lehetőség nyílik más metróvonalakra és a felszíni vasúti hálózatra. Az új vonal, amely a térképen a 11-es számot kapta, és türkizkék színű, a moszkvai metró első gyűrűjétől tíz kilométerre haladva az összes sugárirányú ágat összeköti.
A nagy körgyűrű építése 2011-ben kezdődött, első szakasza 2018-ban nyílt meg. A legnagyobb, 20 kilométeres szakaszt, amelyen 10 állomás található, 2021-ben adták át.
Vlagyimir Putyin orosz elnök, aki az avatási szertatáson videokapcsolat révén vett részt, világszínvonalúnak minősítette a beruházást, és azt mondta,
Hszi Csin-ping kínai államfőnek tervezett moszkvai látogatása idején meg szeretné mutatni az új vonalat.
Szergej Szobjanyin, az orosz főváros polgármestere bejelentette, hogy az új állomásokra öt napig ingyenes a belépő.
A moszkvai önkormányzat szerint a nagy körgyűrű teljes üzembehelyezése az elmúlt 70 év legfontosabb közlekedési eseménye az orosz fővárosban. Az új vonal csak a metróban hatezer új munkahelyet teremt, és a várakozások szerint az általa érintett területeken az elkövetkező években további 100-150 ezret.
Az új körgyűrűt a moszkvai metró legújabb szolgáltatásaival látták el, egyebek között a jegyértékesítési rendszerrel, amely
2020-ban és 2021-ben elnyerte a legokosabbnak járó Transport Ticketing díjat.
A nagy körgyűrűn az összes beléptetőkapu elfogadja a bankkártyát, és minden állomásra két biometrikus beléptetőt is telepítettek.
A vonalon kizárólag a legmodernebb, Moszkva 2020 típusú metrószerelvények közlekednek. Ezeket egyebek között széles ajtókkal, a kocsik közötti átjáróval, érintőképernyős utastájékoztatási rendszerrel, telefonok töltésére alkalmas USB-csatlakozókkal, valamint légtisztító és légkondicionáló rendszerrel szerelték fel.
A kocsikban zajszigetelés és adaptív világítás működik, amely a napszaknak megfelelően változtatja a színárnyalatot. A legújabb metrószerelvény-modell 2021-ben elnyerte a Red Dot Award: Product Design díjat; a nemzetközi zsűri egyhangúlag a legjobbnak ítélte a vonatok és repülőgépek kategóriában.