Szigoríthatják a motorozás szabályait
További Külföld cikkek
-
Hatalmas lángokkal égett egy nyolcemeletes lakóépület Rómában, egy ember meghalt
- Szijjártó Péter bejelentett egy újabb mérföldkövet
- Rosszul lett két diák Angliában, miután elektromos cigarettát szívtak
- Súlyos vonatbaleset Indiában: több mint 100 ember megsérült, legalább 50 utas meghalt
- Insider: Putyin retteg attól, hogy meggyilkolják, miután újabb merényletet kíséreltek meg ellene
A jelentés szerint 2021-ben 3891 ember halt meg motorkerékpárral vagy mopeddel közlekedve az Európai Unióban, mintegy 90 százalékuk férfi volt. Ez a szám 25 százalékkal alacsonyabb, mint egy évtizeddel korábban, de ugyanebben az időszakban az egyéb közúti halálesetek száma harmadával csökkent.
A szerzők szerint a halálesetek alacsonyabb számához hozzájárulhattak az uniós engedélyezési követelmények 2013-as változásai, mivel a legnagyobb és legerősebb motorkerékpárok számára a teljes jogosítvány megszerzéséhez több lépcsőfokot hoztak létre.
A mopedvezetéshez ajánlott alsó korhatár az Európai Unióban mostantól 16 év, de több országban még mindig lehet 14 évesen, gyakorlati vizsga nélkül vezetni. Az ETSC szerint a gyakorlati vizsgát kötelezővé kellene tenni, és minden országban alkalmazni kellene a 16 éves vagy annál magasabb ajánlott alsó korhatárt.
A jelentés többek között a következő ajánlásokat tartalmazza:
- Kötelező műszaki vizsgálatot kellene előírni minden motorkerékpárra és segédmotoros kerékpárra, valamint azt kellene ellenőrizni, hogy a járműveket nem alakították-e át nagyobb sebességre. Az Európai Bizottság jelenleg vizsgálja a járművizsgálatra vonatkozó szabályokat, és várhatóan még idén javaslatot tesz.
- A nemzeti kormányoknak ki kell dolgozniuk a motorkerékpárosokra vonatkozó sebességkorlátozások jobb betartatását, hogy figyelembe vegyék azt a tényt, hogy a motorkerékpárosok sisakkal eltakarják az arcukat, így nem azonosíthatók azokban az országokban, ahol a büntetések kiszabásakor a sofőr azonosítását írják elő.
- Javítani kell a sisak viselésének betartatását, különösen azokban az országokban, ahol a sisak viselésének aránya nagyon alacsony, mint például Görögországban és Cipruson. Az EU és a nemzeti kormányok a bukósisakok és más védőfelszerelések, például a légzsákos kabátok biztonsági teljesítményéről szóló fogyasztói tájékoztatási rendszert is támogathatnának.
- A személygépkocsik, kisteherautók és teherautók gyártóinak is javítaniuk kellene a motorkerékpárosok észlelését olyan biztonsági technológiák segítségével, mint az automatikus vészfékezés.
- Sokkal nagyobb figyelmet kell fordítani a futárokra, akik jelenleg nagy kockázatnak vannak kitéve, ugyanis a mobiltelefon-alapú alkalmazások elterelik a figyelmüket, nagy rajtuk a nyomás a gyors kézbesítésre, és a védőfelszerelésük is hiányos.