Élő adásban itta magát halálra egy influenszer
A kínai livestream, a Douyin – amelyet a helyi TikToknak tartanak – egyik sztárja volt a férfi, aki élőben ivott meg rettenetes mennyiségű alkoholt. A Háromezres Tesó felhasználónév mögé rejtőzött férfi legalább hét üveg nagyon erős kínai pálinkát, baidzsiut ivott meg. Az élő közvetítés után 12 órával már halott volt, amikor rábukkantak.
Kínai médiajelentések szerint arról volt ismert, hogy élőben fogyasztott a méregerős baidzsiuból, amely akár 60 százalékos is lehet. Nemrégiben részt vett egy négyfordulós versenyben, ahol influenszerek azért vetélkedtek, hogy a legrövidebb idő alatt szerezzenek meg minél többet a rajongók felajánlott ajándékaiból.
Három menetet elbukott, és ennek az volt a büntetése, hogy élőben kellett meginnia több üveg kínai pálinkát. A nézők szerint legalább hét üveggel végzett. Az adás éjfél után ért véget, a férfi holttestére másnap délután bukkant az egyik barátja.
Maga a Douyin tiltja az ivászatot élő adásban. Aki ilyet tesz, azt megbüntetik. Először csak figyelmeztetik, majd kizárják az online vetélkedésekből, a legvégén pedig letiltják. A 34 éves férfit már többször letiltották az ivászata miatt, de más neveken mindig újra és újra felbukkant. Legutóbb már 44 ezer követője volt.
Komoly szigorításokat követelnek
Az összesítések szerint tavaly több mint egymilliárd felhasználó volt aktív a Douyin videóplatformon. Az iparág 199 milliárd jüant generált, ami nagyjából 28 milliárd dollárnak felel meg. A férfi halála a biztonsággal és a szabályzással kapcsolatos komoly vizsgálatokat eredményezett. A kínai kommunista pártlap eltévelygőknek nevezte azokat, akik ilyesmikkel foglalkoznak.
Ez nem az első haláleset, amely a videóplatformhoz köthető. 2021-ben Jü Hai-long, aki azzal vált híressé, hogy hatalmas mennyiségű ételt fogyasztott el élőben, az egyik kísérlete közben gyakorlatilag halálra ette magát.
2018-ban egy másik influenszer, Dafei, aki azzal vált ismertté, hogy alkoholt és főzőolajat iszogatott élőben, az egyik produkcióját követően nem sokkal meghalt.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.