Klímaaktivisták bénították meg a genfi repülőteret
További Külföld cikkek
- Videón, ahogy másodpercek alatt elönt a víz egy teljes városrészt Spanyolországban
- Irán ismét megfenyegetett mindenkit, napokon belül megtámadhatják Izraelt
- Kitoloncolással fenyegetett, hosszú börtönbüntetést kapott, de nem Donald Trumpnak hívják
- Lelőttek a rendőrök egy késes támadót Németországban
- Szakértő az újvidéki tragédiáról: a közlekedési miniszter hazudik, le kell mondania
A Reuters hírügynökség jelentése szerint a sárga mellényben, transzparensekkel tiltakozó aktivisták a futópályán lévő repülőgépek elé telepedve megakadályozták, hogy a potenciális vásárlók a fedélzetre szálljanak, miközben a biztonsági szolgálat munkatársai igyekeztek őket kiszorítani a helyszínről − közölte az MTI.
A Keystone-SDA hírügynökség helyszíni tudósítása szerint néhány aktivista egy repülőgéphez láncolta magát.
A Greenpeace felhívása szerint „az emberek egy százaléka tehető felelőssé a légi közlekedési ágazat károsanyag-kibocsátásának mintegy feléért”, a magánrepülőgépek utasonként 5-14-szer több szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a kereskedelmi járatok.
Egy magánrepülőgép egyetlen óra alatt akár egy tonna szén-dioxidot is kibocsáthat, ami a kétszerese egy afrikai ember által évente átlagosan kilélegezett mennyiségnek
− jelentette ki Klara Maria Schenk, a Greenpeace közlekedési kampányfelelőse.
A Greenpeace mellett kedd délutánra egy másik környezetvédő csoport, az actif-trafiC is tiltakozást jelentett be a genfi konferencia és vásár helyszínére. A Greenpeace-akció miatt a genfi repülőtéren számos járat késett, hét járatot pedig más repülőterekre kellett átirányítani − közölte a repülőtér szóvivője a dpa német hírügynökséggel.
Becslések szerint a magánrepülőgépek használata az elmúlt két évtizedben világszerte csaknem megduplázódott. Bár a luxusrepülőgép-gyártó cégek vezetői elismerik, hogy a repülőgépek éghajlatra gyakorolt hatása miatt az iparág imázsgondokkal küzd, a genfi konferencián több ízben is hangoztatták a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére és a repülés hatékonyságát növelő innovációk bevezetésére vonatkozó elkötelezettségüket.
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) szerint a koronavírus-világjárvány előtt a légi közlekedési iparág a globális energiafelhasználásból származó, éghajlat-károsító üvegházhatású szén-dioxid 3 százalékának a kibocsátásáért volt felelős, míg az iparosodott országokban ez az arány öt százalék.
Cikkek, esélyek, portrék, eredmények, térképek – minden egy helyen!
Ne maradjon le semmiről, kövesse az Indexen az amerikai elnökválasztás legfontosabb pillanatait és böngéssze a Fehér Ház blog tartalmait!
November 1-től folyamatosan frissülő hírfolyamunkban számolunk be minden fejleményről, a voksolás éjszakáját kiemelt figyelemmel kísérjük. A választás másnapján reggel hét órától élő videós műsorral jelentkezünk, interaktív térképeink segítségével pedig minden információt megtalál!