Amputált lábú ukrán katonát szállítottak le egy Wizz Air-gépről, megszólalt a légitársaság
További Külföld cikkek
A NEXTA szombaton posztolta Twitter-oldalára azt a videót, amelyen a Wizz Air egyik járatának személyzete leszállít egy ukrán katonát, akinek ráadásul művégtagja volt.
Az ukrán férfi a protézise miatt nem tudta rendesen elfoglalni ülőhelyét, ezért a személyzet letessékelte a gépről. A katona elmondta, a háborúban vesztette el a lábát, és éppen hazautazna a családjához Ukrajnába.
Mégis hogyan fogok hazajutni?
– kérdezte kétségbeesve az ukrán katona. A férfinál volt egy hátizsák, melyben a családjának szánt ajándékok voltak, ezt a légiutas-kísérő teljességgel figyelmen kívül hagyta, mikor leszállni kényszerítették a férfit.
A #Ukrainian veteran was forced to leave a flight from Tel Aviv to Warsaw
— NEXTA (@nexta_tv) July 8, 2023
The man in the video could not sit in his seat because of his prosthesis. He said he lost his leg in the war and he was flying home to his family in #Ukraine.
He was crying and yelling "how am I going to… pic.twitter.com/zc55g1DKm6
Kiderült az is, hogy minderre azért volt szükség, mert a férfi több mint fél órán keresztül állt a repülő egyik sarkában, hiszen művégtagjától nem tudott normálisan elhelyezkedni ülőhelyén. Végül a mankói segítségével kellett elhagynia a repülőgépet.
Magyarországot kritizálták a Wizz Air döntése miatt
A közösségi médiában a történteknek magyarellenes éle lett, csupán azért, mert a Wizz Air egy magyarországi székhelyű légitársaság.
Úgy látszik, hogy hűek maradtatok a magyar örökségetekhez
– írta az egyik felhasználó a légitársaságnak. Volt, aki „nácinak” nevezte Magyarországot a történtek nyomán, és volt, aki arról írt, hogy az országot ki kell rúgni a NATO-ból és az EU-ból.
@wizzair
— Ole S. Olsen 🇩🇰🇪🇺🇺🇦 (@Olsen29128170) July 9, 2023
Is this how you treat people whi litterally fight for you?
Seems tha your Hungarian heritage stays true https://t.co/V8Ei1YpIEM
Egy Twitter-hozzászólásban a Wizz Air bocsánatot kért az esetért, és közölték, hogy vizsgálatot indítottak az ügyben. A légitársaság később az alábbi közleményt juttatta el szerkesztőségünkhöz:
„Az érintett utas nem volt megfelelő állapotban ahhoz, hogy repülhessen, ezért a személyzet, a biztonsági előírásoknak megfelelően sajnos kénytelen volt megtagadni a repülést. Az utas a fedélzetre lépéskor zavartan viselkedett, ezért – bármennyire is szerettek volna segíteni az érintett utasnak, hogy hazajuthasson a családjához – a Wizz Air személyzete a fedélzeten tartózkodó többi utas biztonságát szem előtt tartva, és az ilyenkor kötelező protokollt betartva járt el, egyeztetve erről a repülőtér egészségügyi személyzetével és a repülőgép kapitányával. Az utas lábprotézise nem volt akadálya az utazásnak, Wizz Air a légiközlekedés szabályainak megfelelő módon mindig arra törekszik, hogy lehetővé tegye a speciális igényű utasok számára is a kényelmes és biztonságos repülést.”