Bíróságra kell mennie a Burger Kingnek, mert többek szerint hazudnak a Whopper méretéről
További Külföld cikkek
- Elfogatóparancsot adott ki a Nemzetközi Törvényszék az izraeli miniszterelnök ellen
- Egy szakértő nem zárja ki, hogy Donald Trump nukleáris fegyvert adna Ukrajnának
- Meghalt John Prescott
- Szardínián köthetnek ki a Donald Trump által elüldözött amerikaiak
- Gigantikus pert akasztanak a Netflix nyakába a Jake Paul–Mike Tyson-meccs miatt
Roy Altman miami kerületi bíró szerint a Burger Kingnek meg kell védenie magát az ellen az állítás ellen, miszerint a Whoppereknek az üzletek étlapjain való megjelenítése megtévesztette az észszerű vásárlókat, ami szerződésszegésnek minősül.
A csoportos keresetben a vásárlók azzal vádolták a Burger Kinget, hogy a burgereket olyan összetevőkkel ábrázolja, amelyek „túlcsordulnak a zsemlén”, és azt a látszatot keltik, hogy a burgerek 35 százalékkal nagyobbak és több mint kétszer annyi húst tartalmaznak, mint amennyit az üzletlánc valójában felszolgál.
A Burger King azzal védekezett, hogy nem köteles olyan hamburgereket készíteni, amelyek „pontosan úgy néznek ki, mint a képen”, de a bíró szerint az esküdtekre van bízva, hogy „megmondják, mit gondolnak az értelmes emberek”.
A bíró azt is megengedte, hogy a vásárlók gondatlanságon alapuló és jogalap nélküli gazdagodási követeléseket indítsanak a gyorsétteremlánccal szemben.
Roy Altman továbbá elutasította a cég tévés és online hirdetéseken alapuló állításait is, mivel nem talált olyan esetet, amelyben a Burger King a hamburger „méretére” vagy a húspogácsa súlyára vonatkozólag olyan ígéretet tett volna, amit később nem kívánt teljesíteni.
Hasonló cipőben jár a McDonald's is
A Burger King által alkalmazott ügyvédek még nem reagáltak a fejleményre. A korábbi közvetítési erőfeszítések sikertelennek bizonyultak, írja a Reuters.
A McDonald's és a Wendy's hasonló cipőben jár, az említett cégeket is azzal vádolják, hogy megtévesztették a vásárlókat. A Taco Bellt a múlt hónapban azért perelték be a brooklyni bíróságon, mert állítólag olyan Crunchwraps és mexikói pizzákat árult, amelyek a szóbeszéd szerint csak feleannyi tölteléket tartalmaznak, mint amennyi a reklámokban szerepel.