- Külföld
- b kategóriás jogosítvány
- jogosítvány
- európai parlament
- tervezet
- elektromos autó
- súlykorlátozás
Értetlenül állnak a szakértők az EU jogosítványos terve előtt
További Külföld cikkek
- Amikor karácsonykor együtt fociztak a lövészárkok között az ellenséges katonák
- Friss kutatásban kérdezték a lengyeleket a Magyarországon menedéket kapó lengyel politikusról
- Az elsüllyedt orosz teherhajó tulajdonosa szerint terrortámadást hajthattak végre ellenük
- Nagy tűz ütött ki a Trónok harca egyik forgatási helyszínén
- Szent kaput nyitott egy római börtönben Ferenc pápa
Korábban mi is megírtuk, egy új EU-s tervezet szerint a B kategóriás jogosítványt kettéosztanák, B és B+ kategóriára.
Az autópályán a sima B kategóriás jogosítvánnyal csak 110 kilométeres óránkénti sebességgel lehetne közlekedni, a 130-hoz pedig már B+ kellene. Ráadásul a B kategóriás jogosítvánnyal nem lehetne 1,8 tonna feletti személyautót vezetni.
Egészen biztos vagyok benne, hogy egy megszerzett jogot nem lehet elvenni
– mondta Kapitány Tibor, a Magyar Autóklub vezetéstechnikai trénere az ATV Híradónak. Szerinte a sebességet sem így kellene korlátozni, többet érne, ha a teljesítmény és nem a súly alapján korlátoznák a vezethető járműveket.
.
Egyetlenegy dolgot gondolnék úgy, hogy az hatásos lehetne, vagy nem hatásos, hanem inkább célszerű lehetne, hogyha a kezdő vezetői engedéllyel bizonyos teljesítménykorlátozások jönnének együtt, és mondjuk egy több száz lóerős autót a kezdő vezetői engedéllyel a 17-18 éves járművezető nem vezethetne. Bár annak az ellenőrzése is eléggé kétséges
– mondta a szakértő.
Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő szerint sokszor látjuk az utakon, hogy 1,8 tonna alatti autók is különböző teljesítményekkel rendelkeznek, tehát ezzel azt a hatást nem érné el, ami egyébként a baleset-megelőzésre hatással lenne.
Magunk is azt kezdeményeztük, hogy legyenek bizonyos korlátok, amelyek teljesítményhez, azaz köznapi nyelven lóerőhöz kötődnek, illetve bizonyos évek rutinjához
– fogalmazott Molnár Zsolt, az MSZP pártigazgatója, aki már be is nyújtott egy erről szóló törvényjavaslatot.
Ő azt tanácsolta, hogy kezdő vezető 200 lóerőig, azaz 147 kW-ig vezethessen 3 évig a gépjárművel. Ha eltelik a 3 év és közlekedési bűncselekmény mentesen vezettek, akkor automatikusan a 200 lóerő fölötti autókat is vezethetnék, egészen a 400 lóerős izomautókig.