Csaknem 90 millió forintnyi tartozás miatt indítottak csoportos pert a Booking.com ellen Japánban
További Külföld cikkek
- Amikor karácsonykor együtt fociztak a lövészárkok között az ellenséges katonák
- Friss kutatásban kérdezték a lengyeleket a Magyarországon menedéket kapó lengyel politikusról
- Az elsüllyedt orosz teherhajó tulajdonosa szerint terrortámadást hajthattak végre ellenük
- Nagy tűz ütött ki a Trónok harca egyik forgatási helyszínén
- Szent kaput nyitott egy római börtönben Ferenc pápa
A 11 felperes nyolc prefektúrában üzemeltet szállodákat, illetve szálláshelyeket. Nemrég még csak 3-an szerettek volna csoportos pert indítani, a felperesek társasága aztán gyorsan 11-re hízott. Macuo Maszahiko, a Kazaya Group vezetője azt állítja, hogy szállodáiban június óta késve érkeznek a kifizetések a Booking.com-tól.
Az egyes felperesek által követelt összegek 100 000 jentől körülbelül 16 millió jenig terjednek. A Booking.com az informatikai rendszerének karbantartásából eredő technikai problémákra hivatkozott a kifizetések július óta tartó késedelme miatt. Hozzátették: az esetleges nehézségeket sajnálják.
A felperesek szerint a világ legnagyobb online szállásfoglaló oldala szándékosan ment szembe a törvénnyel, és azt állítják, hogy a kifizetések elmaradása sikkasztásnak minősül.
A szállodavállalatokat képviselő ügyvéd, Hirotaro Kato azt mondta, hogy a pénzek visszatartása miatt egyes cégek kénytelenek voltak elbocsátani alkalmazottjaikat, mert nem tudták kifizetni a fizetésüket.
A Booking.com japán részlegének egy tisztviselője azt állította, hogy a cég még nem olvasta a keresetet, erre hivatkozva nem kívánt nyilatkozni – írja a Spabook.
Magyarországon is voltak problémák
Magyarországon a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) augusztus végén indított gyorsított ágazati vizsgálatot az online szálláshelyfoglalás és a szálláshely-szolgáltatás hazai piacán. Annak megindítását számos piaci panasz előzte meg a legmeghatározóbb nemzetközi szálláshely-közvetítő, a Booking.com hazai szállásadó partnereitől.
A vizsgálat a szállásadók által jelzett probléma alapos – mások mellett rajtaütésekkel történő – feltérképezésén túl kitért többek között az érintett piacok koronavírus-járványt követő versenyfolyamatainak, illetve a szállásközvetítők azon szerződési feltételeinek és gyakorlatának részletes elemzésére is, amelyek hatással lehetnek a szálláshelyek közötti versenyre.