- Külföld
- európai unió
- influenszer
- hirdetés
- reklám
- snapchat
- tiktok
- twitch
- x
- youtube
Az Európai Unió intézkedéseket hozna az influenszerek ellen
Egy tanulmány szerint az influenszerek 97 százaléka tesz közzé a közösségi médiában reklámposztokat, ám mindössze 20 százalékuk ismeri el, hogy hirdet.
A megfigyelt, tartalomgyártók által használt platformok a Facebook, az Instagram, a TikTok, a Snapchat, a Twitch, az X és a Youtube – írja az Újszó.
Az Európai Bizottság közölte, hogy 119 influenszer „egészségtelen vagy veszélyes tevékenységeket” népszerűsített, és hogy a szabálysértések miatt 358 influenszerrel szemben lép fel.
Az Európai Unió aggodalmát is kifejezte az influenszerek növekvő befolyása miatt, amely nemcsak az álhírek tejedését érinti, de hatással van a fizikai és mentális egészségre is.
Így az Európai Unió intézkedéseket hozna az infleunszerek ellen, és már mérlegelik, hogy kidolgozzanak egy etikai kódexet vagy irányelvet.
Eljárás indult a TikTok ellen
Az Európai Bizottság hivatalos eljárást indított annak vizsgálatára, hogy a TikTok megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt (DSA). A vizsgálat a kiskorúak védelmével, a reklámok átláthatóságával, a kutatók adathozzáférésével, valamint az addiktív dizájn és a káros tartalmak kockázatkezelésével kapcsolatos területeket vizsgálja.
A jelenlegi eljárás megindítása nem érinti a bizottság által esetlegesen indítandó egyéb eljárásokat, amelyek a DSA szerinti jogsértésnek minősülhetnek, valamint a más hatóságok által más szabályozási keretek között hozott végrehajtási intézkedéseket sem. A DSA nem határoz meg jogi határidőt a hivatalos eljárás lezárására. A részletes vizsgálat időtartama több tényezőtől függ.