Az Európai Unió intézkedéseket hozna az influenszerek ellen

2024.02.19. 19:50
Az Európai Unió intézkedéseket hozna az influenszerek ellen, mivel a közösségi médiában számos tartalomgyártó reklámoz olyan termékeket, melyek káros hatással lehetnek az egészségre.

Egy tanulmány szerint az influenszerek 97 százaléka tesz közzé a közösségi médiában reklámposztokat, ám mindössze 20 százalékuk ismeri el, hogy hirdet.

A megfigyelt, tartalomgyártók által használt platformok a Facebook, az Instagram, a TikTok, a Snapchat, a Twitch, az X és a Youtube – írja az Újszó.

Az Európai Bizottság közölte, hogy 119 influenszer „egészségtelen vagy veszélyes tevékenységeket” népszerűsített, és hogy a szabálysértések miatt 358 influenszerrel szemben lép fel.

Az Európai Unió aggodalmát is kifejezte az influenszerek növekvő befolyása miatt, amely nemcsak az álhírek tejedését érinti, de hatással van a fizikai és mentális egészségre is.

Így az Európai Unió intézkedéseket hozna az infleunszerek ellen, és már mérlegelik, hogy kidolgozzanak egy etikai kódexet vagy irányelvet.

Eljárás indult a TikTok ellen

Az Európai Bizottság hivatalos eljárást indított annak vizsgálatára, hogy a TikTok megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt (DSA). A vizsgálat a kiskorúak védelmével, a reklámok átláthatóságával, a kutatók adathozzáférésével, valamint az addiktív dizájn és a káros tartalmak kockázatkezelésével kapcsolatos területeket vizsgálja.

A jelenlegi eljárás megindítása nem érinti a bizottság által esetlegesen indítandó egyéb eljárásokat, amelyek a DSA szerinti jogsértésnek minősülhetnek, valamint a más hatóságok által más szabályozási keretek között hozott végrehajtási intézkedéseket sem. A DSA nem határoz meg jogi határidőt a hivatalos eljárás lezárására. A részletes vizsgálat időtartama több tényezőtől függ.