Ezért összeférhetetlen a katolikus egyház és a szabadkőművesség
További Külföld cikkek
- Súlyosan megsérült Nancy Pelosy volt házelnök Luxemburgban, kórházba kellett vinni
- Megrendezte a saját temetését, majd a szertartáson váratlanul feltámadt egy szerb férfi
- Megkötözték, megverték, majd leszúrták 14 éves barátnőjüket tinilányok Svédországban
- Brüsszel a szabadtéri dohányzás minden formájának betiltását javasolja
- Azonosítatlan drónokat észleltek az amerikaiak, kémkedésről lehet szó
A szabadkőművesség olyan eretnek tan, amely alapvetően az ariánus eretnekséghez kapcsolható – kezdte mondandóját a Pápai Teológiai Akadémia elnöke a Vatican News beszámolója szerint.
Éppen Arius volt az, aki úgy képzelte, hogy Jézus a Világegyetem nagy építője (ami a szabadkőművességben az ún. felsőbb lény), és tagadta Krisztus istenségét. Ezért a niceai zsinat – amelynek nemsokára 1700. évfordulóját ünnepeljük – megerősítette a Jézusra vonatkozó igazságot, vagyis hogy született, de nem teremtmény, Isten az Istentől, világosság a világosságtól, valóságos Isten a valóságos Istentől
– magyarázta a vatikáni médiának Antonio Stagliano, majd kifejtette, hogy éppen a világegyetem nagy építője vagy a nagy órásmester elképzelés teszi a szabadkőművességet összeférhetetlenné a katolikus istenképpel.
Ez az elképzelés ugyanis az emberi értelem gyümölcse, mely igyekszik istennek képzelni magát, míg a katolikusok Istene a Jézus Krisztusban való isteni kinyilatkoztatás gyümölcse. Lényegében tehát annak a történelmi eseménynek a gyümölcse, amelyben Isten megtestesült, eljött az emberekhez, mindenkihez szólt, és felkínálta nekik az üdvösséget
– vélekedett a püspök.
Keresztény szeretetszolgálat
Kifejtette, hogy a testvériség eszméje is igencsak távol áll egymástól a szabadkőművesség és a katolikus hit olvasatában. Stagliano püspök rámutatott, hogy a katolikus testvériség „Isten szeretet szentségében jön létre Jézusban, az eucharisztiában, nem csupán egy általános testvériség-elven alapul”.
Hozzátette, ugyanez a gondolatmenet alkalmazható a keresztény szeretetszolgálatra, amelynek semmi köze a szabadkőműves filantrópiához. Úgy véli, a keresztény karitatív szeretet annak a történelmi eseménynek felel meg, hogy „Isten meghalt és feltámadt értünk, és azt kéri gyermekeitől, hogy ne csupán emberbaráti cselekedeteket hajtsunk végre, hanem adott esetben szeretetből vállaljuk a keresztre feszítést is”.
A szabadkőművességen belül olyan okkult hatalmi szálak épülnek ki, amelyek ellentétben állnak a keresztény cselekvéssel
– állapította meg a Pápai Teológiai Akadémia elnöke, hozzátéve, hogy amikor összeférhetetlenségről beszélünk, akkor mély ellentmondásokról van szó. Emellett úgy véli, az ezoterikus jelleg is áthatja a szabadkőműves gondolatokat, melyek gyakran titkos és a beavatottak számára fenntartott spirituális tanokból állnak.
Stagliano püspök hozzátette: a katolicizmusban is beszélünk misztériumról, de az evangéliumok azt mondják, hogy a misztérium, mely az évszázadok során rejtőzött, nem szűnik meg misztérium lenni, hanem csak feltárul a kinyilatkoztatás által.
Az egyház az elmúlt évszázadok alatt mindig is elítélte a szabadkőművességet
– emlékeztetett a Pápai Teológiai Akadémia elnöke, majd utalt a Hittani Dikasztérium legújabb, erre vonatkozó megnyilatkozására: 2023. november 13-án egy Fülöp-szigeteki püspök megerősítette, hogy katolikusoknak tilos a belépés a szabadkőműves páholyokba. „Amelyik hívő ezt mégis megteszi, az súlyos bűn állapotába kerül, és egyáltalán nem járulhat szentáldozáshoz” – mondta Antonio Stagliano.