Járatokat kellett törölnie a Ryanairnek a Boeingek minősége miatt

2024.03.01. 19:17
A Ryanair légitársaság bejelentette, hogy kénytelen megritkítani nyári járatait, mivel nem fog megfelelő mennyiségű Boeing repülőgépet kapni a tervezett menetrend fenntartásához.

A dublini székhelyű légitársaság közölte, hogy „kisebb menetrendi változtatásokra” kényszerül, miután kiderült, hogy a tervezett 57 darab Boeing 737 MAX 8200-as gépből csak 40-et kap meg június végéig – írja az Independent.

A Ryanairnek most körülbelül 10 járatot kell törölnie a nyári csúcsidőszakban, vagyis júliusban, augusztusban és szeptemberben. Mindez a Ryanair 600 repülőgépes flottájával összefüggésben kisebb menetrendi változásokat fog okozni, de elsősorban a meglévő útvonalakon csökkenti a járatok gyakoriságát, mintsem új útvonalakat szüntetne meg – közölte a Ryanair.

A menetrendcsökkentést néhány „magasabb költségű repülőterén”, például Dublinban, Milánó Malpensa, Varsó Modlin és négy portugál repülőtéren már végrehajtották.

Az, hogy a légitársaság miért nem kapja meg az előre egyeztetett mennyiséget a Boeing repülőgépekből azzal magyarázható, hogy a Boeingek gyártási sebességét biztonsági okokból csökkenteni kellett, miután az utóbbi időben több probléma is akadt velük.

Sötét fellegek a Boeing körül

A Boeing egy korábbi vezetője, Ed Pierson februárban azt mondta, hogy „semmiképpen sem” repülne a 737 Max repülőgépek egyikével, mivel a repülőgépgyártó fokozott ellenőrzésnek néz elébe egy vészkijáratpanel kirobbanása után.

Többek között lehulló alkatrészek, kiszakadó vészkijáratpanel miatt kialakult bizalmi válságot kénytelen kezelni a Boeing. A vállalat azóta küzd a szabályozó hatóságok, a légitársaságok és az utasok megnyugtatásáért, hogy egy vadonatúj 737 Max 9 típusú repülőgép a múlt hónapban kényszerleszállást hajtott végre.

Február 5-én az Oregon állambeli Portlandből repült volna Ontarióba az Alaska Airlines egyik gépe, azonban röviddel az indulás után visszafordulni kényszerült, mivel kiszakadt a repülőgép egyik ablaka. Nem sokkal később újabb problémát találtak a Boeing 737 Max repülőgépek gyártásakor, ami arra kényszerítette a vállalatot, hogy átalakítson mintegy 50, még le nem szállított gépet.