A Nagy Falon drónokkal küldik majd az életmentő szállítmányokat a bajba jutott turistáknak
A Nagy Fal turisták által leginkább kedvelt és látogatott szakaszai között tartják számon a Bataling tájvédelmi körzetet, amelyet 1958-ban nyitottak meg először a turisták előtt, és azóta több mint 200 millió látogatót fogadott bel- és külföldről. Az egyetlen probléma, hogy a fal ezen részén gyalogosan nagyjából 50 perc alatt megközelíthetően nincs kereskedelmi létesítmény, ahonnan bármilyen szükséges felszerelést, élelmet vagy vizet beszerezhetnének a turisták, ezért egy különleges megoldást találtak a problémára.
Az új rendszerben drónok fogják szállítani a turistáknak a sürgősségi szállítmányokat (például ivóvizet), hogy azok perceken belül eljussanak a bajba jutottakhoz.
Az ellátmányok szállításának megoldása és az útvonal elindítása érdekében a kínai tájvédelmi körzet egy csomagszállító platformmal kötött megegyezést, ennek köszönhetően a szállítási pontra érkező turisták mobiltelefonjukkal egy QR-kódot beolvasva adhatják le a rendelést egy ételkiszállítási platformon, majd a megrendelt terméket öt percen belül ki is szállítják nekik.
Visszafelé a drón az összegyűjtött hulladékot elviszi, így jelentősen csökken a Nagy Fal karbantartóinak munkaerőköltsége
– közölte a szolgáltatásban részt vevő kiszállítói platform.