Itt a halottkém jelentése, ez okozta a Bayesian szuperjacht két áldozatának halálát
További Külföld cikkek
- Még két hónapot csúszik az űrben rekedt kozmonauták hazatérése, akik júniusban indultak egyhetes kirándulásra
- Helikopter ütközött egy kórház épületének Törökországban, négyen meghaltak
- Vádat emeltek a magdeburgi támadás elkövetője ellen
- Irán mostanra már teljesen letérdelt a nyugati szankciók miatt
- Halálos balesetet okozott Ausztriában egy magyar autós
Elvégezték az első boncolást a Bayesian szuperjacht két áldozatánál. Összesen hét ember halt meg, amikor a Mike Lynch brit technológiai mágnás tulajdonában lévő luxushajó felborult az olaszországi Szicília partjainál, miután augusztus 19-én a kora reggeli órákban hirtelen heves vihar csapott le a térségre.
Chris Morvillo amerikai ügyvéd és felesége, Neda, az első áldozatok, akikről megállapították, hogy megfulladtak.
Morvillo tagja volt Lynch jogi csapatának abban a csalási ügyben, amely az Autonomy 2011-es, 11 milliárd dolláros (csaknem 4000 milliárd forint) adásvételével volt kapcsolatos. Az Autonomy társalapítóját, az 59 éves brit vállalkozót júniusban felmentették, és a jogi győzelem megünneplésére szervezte a hajóutat.
Hat áldozat, köztük Lynch és 18 éves lánya, Hannah, valamint Jonathan és Judy Bloomer utasok holttestét találták meg a roncsban a búvárok ötnapos kutatóakció után. A jacht szakácsát, Recaldo Thomast a katasztrófa utáni napon holtan találták a hajó közelében.
Lynch felesége, Angela Bacares 14 másik emberrel együtt túlélte a balesetet. A boncolást a palermói ügyészség által kijelölt halottkémek végezték, akik megerősítették az eredményeket.
Zajlik a nyomozás
A hajó egyik készítője szerint a Szicília partjainál elsüllyedt luxusjachtot úgy építették, hogy mindenféle időjárási körülménynek ellenálljon, így egyáltalán nem kizárt, hogy többszörös emberölés és hanyagságból előidézett hajótörés bűncselekménye valósult meg. Az olasz ügyészség vizsgálatot indított az 51 éves új-zélandi kapitány és a legénység több tagja ellen is (többek között a vihar éjszakáján őrként szolgáló matróz és a főgépész ellen).
A kapitányt többször is kihallgatták, de mindannyiszor élt a hallgatás jogával, az ügyvédje pedig azt is elárulta, hogy miért tett így.
A kapitány alapvetően két okból élt a hallgatáshoz való jogával. Először is, nagyon kimerült. Másodszor, csak hétfőn neveztek ki minket [az ügyvédjévé – a szerk.], és egy alapos és korrekt védelemhez olyan adatokra van szükségünk, amelyekkel jelenleg még nem rendelkezünk
– fogalmazott az ügyvéd, Giovanni Rizzuti a sajtónak.
Később megszólalt az éjjeli szolgálatot teljesítő legénységi tag, aki arról számolt be, hogy már a szél feltámadásánál értesítette a kapitányt és megpróbáltak mindenkit felébreszteni, de a hajó túl gyorsan süllyedt, így nem tudtak ennél többet tenni az utasokért. Egyelőre vádat még nem emeltek a tagok ellen, így elhagyhatták Olaszországot.
A roncsok kiemelése akár hónapokig is eltarthat – noha csak 50 méter mélyen nyugszanak –, és még egy környezeti katasztrófa sem kizárt, hiszen 18 ezer liter üzemanyag található a Bayesian tartályaiban, amelyet először biztonságosan le kellene csapolni, hogy megkezdhessék a roncsok kiemelését.