A Volkswagen-vezér elárulta, miért kell elbocsátaniuk dolgozók ezreit
További Külföld cikkek
- Mégsem akar szenátor lenni Donald Trump fiának felesége
- Lezuhant egy kisrepülőgép egy brazíliai üdülővárosban
- Túlélhető az atomcsapás a saját magánbunkerünkben?
- Iszonyatos fegyverkezésbe kezdtek a görögök, Törökországot ez aggasztja
- Még két hónapot csúszik az űrben rekedt kozmonauták hazatérése, akik júniusban indultak egyhetes kirándulásra
Ahogyan azt már mi is megírtuk, hetek óta izzik a levegő a német Volkswagen-konszernnél, miután a cég bejelentette, hogy három üzemét tervezi bezárni, több tízezer embertől kíván megválni, akik pedig maradhatnak a munkahelyükön, bércsökkentéssel kell számolniuk. A kialakult helyzet miatt tüntetésekbe kezdtek a munkavállalók, a szakszervezet pedig hétszázalékos béremelést és biztosítást követel a munkahelyek megőrzéséért.
A dolgozók Drezdában, Osnabrückben, Wolfsburgban és Zwickauban is transzparensekkel és fáklyákkal vonultak az utcára, hogy tiltakozzanak a kilátásba helyezett gyárbezárások és bércsökkentések ellen. A VW-csoport vezetőin nagy a nyomás, a cég első embere, Oliver Blume ennek enyhítéséül nyilatkozott a Bildnek.
A cégvezető szerint az európai kereslet meggyengült, a kínai piacról származó bevételek pedig jelentősen csökkentek, ezért tervezik a fentebb említett drasztikus lépéseket. Blume ezenkívül beismerte, hogy a Volkswagen is hibázott. Szerinte az, hogy idejutott a cég, a Volkswagen több évtizedes strukturális problémáiról tanúskodik.
A Bild olyan hibákra is rámutatott a cikkében, hogy
a cégek felvásárlásával megszerezhető informatikai tudás helyett saját fejlesztőcéget hoztak létre, ahová 10 ezer szakértőt vettek fel.
További probléma a lap szerint, hogy a korábbi VW-vezér, Martin Winterkorn dízelbotránya miatt világszerte 32 milliárd euró bírságot fizetett ki a konszern.
Blume szerint a költségeiket jelentősen csökkenteni kell, hogy a cég túlélje a megpróbáltatásokat. A cégvezető elmondta, hogy a németországi munkaerőköltségük az Európa más pontjain lévő telephelyeikhez képest a kétszerese, ezt igyekeznek most visszafogni a leépítésekkel és a bércsökkentésekkel is.
A túlélés érdekében létrehozták a Herkules-programot, amelyre 900 millió eurót különítettek el. A következőket tartalmazza a program:
- létszámstop
- kevesebb gyakornok alkalmazása
- nyugdíjazás esetén nem töltik fel az így megüresedett pozíciókat
- magas végkielégítés a távozó dolgozóknak
- az 1961–64 között születettek nyugdíjba vonulási szabályainak az újragondolása
- kevesebb prémium kifizetése
- közvetett személyzeti költségek csökkentése (például karácsonyi és egyéb ünnepi jutalmak)
- hűségprémium eltörlése a jubiláló dolgozók esetében (korábban háromhavi fizetést kapott az, aki 10 éve a cégnél dolgozik)
- a kirúgott dolgozóknak a VW tanácsadást, elhelyezkedési és képesítési lehetőséget kínál
- anyag- és termékköltségek optimalizálása
Gunnar Kilian, a VW humánerőforrás-igazgatója is megszólalt a lapnak. Szerinte nincs más út, mint a költségek csökkentése, a siker érdekében pedig el kell fogadnia mindenkinek a leépítéseket. Kilian arról is beszélt, hogy az elektromos autók iránti kereslet is gyenge, különösen Németországban. Hozzátette, a Volkswagen képes túljutni a nehézségeken, és ismét Németország motorja lehet.