Meghiúsult ünnepi program, síkideg emberek: több órát vesztegeltek egy vonat utasai a Csalagútban

2024.12.27. 17:35
Több órán keresztül vesztegeltek az utasok az Eurostar vonatán a Csatorna-alagútban (Csalagút) egy műszaki meghibásodás miatt. Egy ponton az áram is elment a szerelvényen. Az utasokat végül egy másik vonatra szállították át. A késés miatt sokan lemaradtak programjaikról, az utasok pedig a vállalat hiányos kommunikációjára panaszkodtak.

A Eurostar közlése szerint a hajnali 6:01-kor Londonból induló vonat „műszaki probléma” miatt nem tudta folytatni útját. A szerelvénynek helyi idő szerint 9:20-kor kellett volna megérkeznie a párizsi Gare du Nord pályaudvarra, ehelyett az utasok azt a tájékoztatást kapták, hogy körülbelül hat órás késéssel érhetnek célba.

Lisa Levine, az egyik utas arról számolt be a Sky News portálnak, hogy órákon át vesztegeltek az alagútban, és fogalmuk sem volt, mikor szabadulhatnak ki. Hozzátette, hogy az átszállás után már tudták, hogy a Párizsban tervezett egész napjuk odaveszett.

Elégtelen kommunikáció és stresszes helyzetek

Gaby Koppel televíziós producer elmondta, hogy körülbelül egy órával az indulás után, brit idő szerint nagyjából reggel 7 órakor álltak meg az alagútban. A hangosbemondón keresztül csak alkalmanként kaptak tájékoztatást, amelyben közölték velük, hogy nem tudják, mi okozza a hibát.

Alicia Peters üzemeltetési felügyelő, aki nyolcéves lányával utazott a párizsi Disneylandbe, különösen stresszes helyzetként élte meg a hosszas veszteglést.

Először egy zajt hallottak, majd megszűnt az áramellátás.

A szerelvényben nagyon meleg volt, és mivel nem tudták megmondani, mikor indulhatnak tovább, ez még több aggodalomra adott okot.

A vasúti késésekből Magyarországon sincs hiány, a Mávinform több meghibásodásról is beszámolt vasárnap reggel, erről itt írtunk. 

Lassú haladás és átszállás Calais-ban

A vasúttársaság később az X-en (korábban Twitter) közölte, hogy a 9080-as járat csökkentett sebességgel halad Calais felé, ahol az utasokat egy másik Eurostar-vonatra szállítják át, hogy folytathassák útjukat Párizsba. A vállalat megköszönte az utasok megértését, és elnézést kért a késésért.

A közösségi médiában több felhasználó is arról számolt be, hogy a vonat meghibásodása miatt hosszú autósorok alakultak ki a Csatorna-alagúthoz vezető autópályán.

Az incidens rávilágított a vasúti közlekedés sebezhetőségére és a hatékony kríziskommunikáció fontosságára. A több órás késés és a bizonytalanság különösen megviselte azokat az utasokat, akik időponthoz kötött programokra igyekeztek a francia fővárosba.