- Külföld
- dél-korea
- pak szangvu
- közlekedési miniszter
- repülőgép-szerencsétlenség
- tragédia
- repülőgép
- lemondás
Bejelentette lemondását a dél-koreai közlekedési miniszter a Jeju Air katasztrófája miatt
További Külföld cikkek
- Az ukrán külügy kemény üzenetet küldött Magyarországnak, Kijev szívesen átvenné a helyét a EU-ban és a NATO-ban
- Egy házaspár végzett egy ukrán nővel, hogy megszerezzék a kisbabáját
- Váratlan lépést tett az Egyesült Államok, nagy kedvezményt adnak Romániának
- Először találtak elpusztult delfineket a Fekete-tengeren a tartályhajók balesete után
- Itt a válasz Donald Trumpnak: az Európai Unió, ha kell, megvédi Grönlandot Amerikától
Pak Szangvu dél-koreai közlekedési miniszter kedden bejelentette, hogy felelősnek érzi magát a december 29-i repülőgép-szerencsétlenség miatt, és a tragédia körülményeinek tisztázását követően kész lemondani posztjáról.
A közlekedési minisztérium egyúttal közölte, hogy az ország repülőterein korszerűsíteni fogják a gépek biztonságos leszállását szolgáló irányítórendszereket, amelyek hiányosságai feltehetően hozzájárultak a 179 halálos áldozatot követelő balesethez.
A tárca azonban továbbra sem adott egyértelmű tájékoztatást repülőtérfejlesztési terveiről,
amelyek miatt a Muan nemzetközi repülőtéren az irányítórendszert kiegészítő szerkezetre szerelték.
Ahogy azt az Index megírta, a dél-koreai Jeju Air járata 2024. december 29-én reggel leszállás közben letért a kifutópályáról és egy betonból épült kerítésfalnak ütközött a Szöultól mintegy 288 kilométerre délnyugatra fekvő Muan repülőtéren. A fedélzeten tartózkodó 181 ember közül csak a személyzet két tagja élte túl a balesetet. Két thaiföldi állampolgár kivételével az összes utas dél-koreai volt.
Repülésbiztonsági szakértők a robbanáshoz vezető körülmények közül kiemelték, hogy a repülőgépek leszállását segítő navigációs antennát a megszokott fémszerkezetű torony helyett ideiglenesen egy olyan betonfalra rögzítették, amely meglátásuk szerint túlságosan merev szerkezet, és túl közel építették a kifutópálya végéhez.
A polgári repülésért felelős miniszterhelyettes korábban elismerte, hogy a kerítésfal nem felel meg a biztonsági követelményeknek.
Noha elmondása szerint azt a nemzetközi és hazai előírások szerint építették. A rendőrség január 2-án razziát tartott a Jeju Air és a Muan repülőtér irodáiban, és vizsgálatot indított az irányítórendszer ellenőrzésére, illetve a baleset helyszínén épített kerítésfal építésével kapcsolatban.
Emellett közölték, hogy a szerencsétlenül járt gép egyik hajtóművében madártollakat találtak, ami alátámasztja azokat a videofelvételeket, amelyek tanúsága szerint landolása előtt a gép madárrajjal ütközhetett. A repülés utolsó perceiről a balesetben megsérült két feketedoboz szolgálhat kulcsfontosságú információkkal, ám azt már jelezték, hogy bár a pilótafülke hangrögzítőjéről származó adatok hangfájlokká alakítása a múlt héten befejeződött, a hanganyagokat várhatóan nem fogják közzétenni, mivel a nyomozás részét képezik. A repülési adatrögzítőből származó fájlok kinyerése pedig további két napot vesz igénybe – tudatták.
Továbbra is tisztázatlan, hogy a repülőgép miért nem tudta kinyitni a futóművét, és mi késztette a pilótát arra, hogy a jelek szerint egy második leszállási kísérletbe kezdjen, miután közölte a légiforgalmi irányítással, hogy a gép madárrajjal ütközött.